به گزارش روز یکشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این آیین با حضور هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویرشهر، علیرضا زندوکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری، محمود کلهری شهردار منطقه و محمد سعادت رئیس فرهنگسرای سردار حاج قاسم سلیمانی، در این فرهنگسرا برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۷ در این آیین ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) گفت: جای خالی سالن سینما برای شهروندان منطقه احساس می‌شد و بهره‌برداری سالن سینما برای مردم این منطقه که مردمانی فرهنگی و ولایی محسوب می‌شوند، اقدام شایسته‌ای است.

کلهری ابراز امیدواری کرد: با جذب سرمایه‌گذار بهره‌مندی از سینما به عنوان هنر هفتم برای شهروندان این منطقه بیشتر شود چرا که این شهروندان شایستگی و لیاقت بهره‌وری از این امکانات را دارند.

وی از شهرداری تهران و حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری برای آماده سازی این سالن سینما قدردانی کرد.

در ادامه معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این سازمان را یکی از بزرگترین نهادهای فرهنگی هنری در کشور دانست و اظهارداشت: سبد کالای فرهنگی خانواده‌ها به دست متولیان فرهنگی عرضه می‌شود، وظیفه ما نسبت به خانواده‌هایی که اولویت اقتصادی و معیشتی دارند، چند برابر است.

علیرضا زندوکیلی بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری به تنهایی نمی‌تواند فعالیت‌های فرهنگی را انجام دهد و هیچ وقت هم مدعی نبوده که می‌تواند به تنهایی این فعالیت‌ها را انجام دهد.

زندوکیلی افزود: این سازمان به عنوان یک بازو می‌تواند به سایر نهادها کمک کند و از آنها کمک بگیرد تا در نهایت بتوانیم شعار «تهران برای همه» را محقق کنیم، از شهروندان دعوت می‌کنیم تا در افتتاح پروژه‌ها همراه ما باشند و  در صورت به‌ بهره‌برداری نرسیدن پروژه از ما مطالبه داشته باشند.

مدیرعامل موسسه تصویرشهر گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای اهداف توسعه مراکز فرهنگی در حوزه سینما، قصد دارد بناهایی را که قابلیت استفاده به عنوان سینما دارد، در اختیار نمایش آثار روز سینمایی قرار دهد.

میرزاخانی اظهارداشت:  بر این اساس فرهنگسراهایی که ظرفیت اکران نمایش فیلم را دارند بررسی می کنیم، برای مثال فرهنگسرای خاوران و گلستان می‌تواند دو مرکز فرهنگی هنری سازمان در این خصوص باشد.   

وی افزود: منطقه ۱۷ از لحاظ دارابودن سالن سینما، کم‌برخوردار است و امروز با افتتاح آزمایشی سینما بهاران شاهد آغاز نمایش فیلم‌های سینمایی روز خواهیم بود.

مدیرعامل موسسه تصویرشهر بیان کرد: هر چقدر اوقات فراغت خانواده‌ها را تامین کنیم، در هدایت شهروندان به یک زندگی سالم سهم کوچکی خواهیم داشت.

میرزاخانی درباره امکان نمایش فیلم‌های روز همزمان با سایر سینماها در سینما بهاران گفت: در سال‌های گذشته، گرفتن کپی نمایش فیلم با چالش‌های فنی رو به رو بود اما امروز با امکانات دیجیتال، این سینما آسان‌تر می‌تواند فیلم‌های روز را نمایش دهد.

وی افزود: بر اساس قانون، هر فیلم سینمایی تعداد مشخصی نمایش در تهران می‌تواند داشته باشد و پخش‌کننده هم در هفته اول و دوم اکران، فیلم را در سالن‌های پرمخاطب نمایش می‌دهد اما برنامه‌ریزی می‌کنیم که از هفته سوم، فیلم‌های اکران روز را داشته باشیم.

مدیرعامل موسسه تصویرشهر درباره قیمت بلیت سینما بهاران اظهارداشت: درجه‌بندی سینماها را شورای صنفی نمایش بر اساس موقعیت جغرافیایی، امکانات مجموعه و... انجام می‌دهد و این مجموعه به‌ عنوان یک سینمای ممتاز با قیمت بالا لحاظ نمی‌شود. به عنوان مثال پردیس سینمایی رازی تنها پردیسی است که قیمت بلیت آن در همه روزهای هفته نیم‌ بهاست، سعی می‌کنیم این مجموعه نیز با حداقل قیمت بلیت ارائه خدمات کند.

رئیس فرهنگسرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این آیین گفت: اکران آزمایشی در این سالن امروز بعد از ۶ سال تعطیلی و در روز ولادت حضرت فاطمه(س) با نمایش فیلم «۲۳نفر» به کارگردانی مهدی جعفری انجام می‌شود.

سعادت درباره تأخیر ایجاد شده در افتتاح سینما بهاران بیان کرد: بخشی از این تأخیر به دلیل مسائل ایمنی و تجهیزات فنی است که از شهریور ۱۳۹۷ پیگیری آن را با همکاری و همراهی شهرداری منطقه در دستور کار قرار دادیم.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ تهران افزود:  فیلم «۲۳نفر» از امروز به مدت یک هفته هر شب ساعت ۲۰ به صورت رایگان برای شهروندان به نمایش درمی‌آید.

سعادت گفت: همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم که همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی‌ای که در مرکز همایش بهاران برگزار می‌شود، اغلب در صبح انجام شود تا تداخلی با نمایش فیلم‌ها ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا، سینما و مرکز همایش بهاران با توجه به سیاست‌گذاری‌های حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مبنی بر اینکه از دهه فجر امسال تا پایان اسفندماه هر ۱۵ روز یک مرکز فرهنگی هنری توسط این سازمان افتتاح می‌شود، به بهره‌برداری رسید.

این سالن با ظرفیت ۴۵۰ نفری و دارابودن سیستم صوتی دالبی از متمایزترین سالن‌های تهران است، پس از اکران آزمایشی فیلم در سینما بهاران، سالن سینمای این مرکز همایش کار خود را با یک یا دو سانس نمایش در روز آغاز می‌کند و پس از کسب تاییدهای لازم این مجموعه به چرخه اکران اضافه خواهد شد.

منطقه ۱۷ یکی از کوچک‌ترین و متراکم‌ترین مناطقی است که در جنوب غربی تهران قرار گرفته و با حدود ۸ کیلومترمربع وسعت حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده و دارای سه ناحیه و ۱۸ محله است که ابوذر غربی، امامزاده حسن، آذری، یافت‌آباد، جلیلی، زمزم، قزوین، قلعه مرغی، فلاح و بهاران از جمله محله‌های این منطقه است.

منطقه ۱۷ در زمینه بسیاری از سرانه‌های شهری از جمله سرانه ورزشی، فرهنگی و فضای سبز با کمبود مواجه است دو کتابخانه، یک خانه فرهنگ و یک خانه قرآن زیرمجموعه فرهنگسرای سردار سلیمانی(بهاران)، تمام داشته‌های فرهنگی این منطقه است.

منطقه ۱۷  تهران به دلیل داشتن بیش از ۴ هزار شهید به‌عنوان دارالشهدای تهران نام گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.