مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زو ارم پارسال نیز در شمار ۱۰ روستای برتر کشور در شاخص دوستداری کتاب بود که امسال توانست رتبه خود را ارتقا دهد.

علی محمد جهانی افزود: امسال همچنین روستای «دشت» از توابع شهرستان گرمه در خراسان شمالی رده ۱۴ دوستداری کتاب کشور را به دست آورد که در جشنواره کشوری مورد تجلیل قرار گرفت.

وی گفت: در ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، هزار و ۴۱۹ روستا به عنوان دوستدار کتاب معرفی شده بودند که پس از چند مرحله داوری، روستاهای برتر انتخاب و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل کتابخانه های ملی ایران مورد تجلیل قرار گرفتند.

جهانی افزود: روستای زو ارم شیروان با کتابداری «فاطمه قدرتی»، در سرفصل هایی از قبیل برنامه های فرهنگی، سرانه اعضای کتابخانه، فعالیت کتابدار، سرانه اعضای فعال و همکاری که مجموعه دهیاری و شورا نسبت به وضعیت کتابخوانی روستا داشته اند، عنوان برترین کشور را تصاحب کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه این استان در پنج سال اخیر به طور پیوسته یک یا ۲ روستای برتر دوستدار کتاب را به کشور معرفی کرده است، گفت: هم اینک تلاش داریم در بحث معرفی پایتخت کتاب کشور، بر روی برخی شهرهای استان که ظرفیت لازم را در این حوزه دارند برنامه ریزی کنیم که بجنورد، شیروان و اسفراین می توانند در این شاخص مطرح شوند و البته توفیق در این زمینه نیازمند همراهی و یاری همه مسوولان و دستگاهها است.

زو ارم به معنی «دره بهشت» از روستاهای زیبا و هدف گردشگری شیروان در استان خراسان شمالی است که در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.