حجت الاسلام محمد کاروند روز شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت گردشگری مذهبی در پایتخت گردشگری آسیا اظهار کرد: در تور گردشگری بقاع متبرکه همدان به ویژه امامزاده عبدالله و موقوفه بهاءالملک مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه رویداد همدان 2018 فرصت مغتنمی از منظر بقاع متبرکه و موقوفات است اضافه کرد: در همین راستا اتوبوس گردشگری همدان 2018 و نمایشگاهی با غرفه های متنوع در مقبره بهاءالملک برای پذیرایی از مسافران دایر شده است.
وی همچنین از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: از 28 اسفند تا 14 فروردین در امامزاده های شاخص استان برنامه های فرهنگی و مذهبی برای مسافران و همشهریان برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان، اعزام پنجاه مُبلغ از حوزه علمیه به امامزاده های استان با هدف اقامه نماز جماعت و رفع شبهات اعتقادی، برپایی خیمه های معرفت و غرفه های مشاوره و ویژه برنامه تحویل سال نو را از برنامه هایی قابل اجرا در طرح آرامش بهاری اعلام کرد.

** 31 میلیارد ریال در بخش سلامت هزینه شد
وی در ادامه به برخی اقدامات اوقاف در حوزه سلامت و درمان اشاره کرد و گفت: 31 میلیارد و 270 میلیون ریال امسال در حوزه سلامت هزینه شده است که از این میزان 22 میلیارد ریال در ملایر صورت گرفته است.
حجت الاسلام کاروند افزود: در این راستا چهار دستگاه دیالیز برای بیمارستان های ملایر، 2 دستگاه دیالیز برای اسدآباد خریدار شد و 2 دستگاه دیالیز برای خدمات رسانی به بیماران کبودرآهنگ نیز خریداری می شود.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای بهمن ماه امسال با اخذ مجوز شرعی و قانونی از محل موقوفات ملایر به 336 بیمار سخت درمان در ملایر و 120 بیمار در همدان کمک مالی شده و سه هزار و 500 نفر از سایر بیماران کمک هزینه درمان پرداخت شده است.
** ثبت 87 وقف جدید در همدان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه 87 وقف جدید در سال جاری ثبت شده است افزود: نوع موقوفه ها و نیت واقفان نسبت به گذشته تغییر یافته و با نیازهای روز مطابقت بیشتری دارد.
وی افزود: وقف هایی با هدف استکبار ستیزی، تسهیل ازدواج جوانان و کمک به بیماران پروانه ای از موقوفه های بهنگام است که امسال انجام شده است.
وی یادآورشد: 33 بیمار پروانه ای در استان شناسایی شده و بخشی از هزینه های درمانی این بیماران را اوقاف تامین کرده اما این بیماران به کمک و حمایت خیرین نیاز دارند.
حجت الاسلام کاروند ادامه داد: به تازگی سبد کالا به ارزش پنج میلیون ریال به بیماران پروانه ای اهدا شد.
وی در ادامه با اشاره به توزیع چهارهزار و 500 سبد کالا بین نیازمندان اظهار کرد: 900 کمک هزینه تحصیلی نیز به دانش آموزان، طلاب و دانشجویان اهدا شده است.
موقوفه های استان همدان از نظر کیفیت و کمیت بسیار غنی و نیات واقفان خیراندیش آن بسیار متنوع است به طوریکه بیش از 307 عنوان نیت مختلف وقف را در این استان شاهد هستیم.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.