مدیر امور عشایر استان تهران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: جامعه عشایر استان تهران همچون سال های گذشته با حضور در حرم مطهر امام راحل (ره) با آرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید بیعت کردند.

«هاتف ممیزی» با اشاره به حضور پرشور این جامعه در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن افزود: جامعه عشایری با لباس های محلی خود و همچنین برپایی سیاه چادر عشایری و همچنین پخت نان، آش و دوغ محلی در شهر تهران و شهرستان های عشایر نشین استان تهران از مردم پذیرایی خواهند کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن چهلمین روز درگذشت سردار سپهبد قاسم سلیمانی نیز گفت: جامعه عشایری در سال های گذشته با ساز و دحل و اجرای آئین های محلی این جشن را گرامی می داشتند که به مناسبت چهلمین درگذشت شهید قاسم سلیمانی و همراهانش این برنامه امسال اجرا نمی شود.

یادواره ۱۰۲ شهید عشایر استان تهران

مدیر امور عشایر استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه این جامعه تولید کننده ۱۰۲ شهید تقدیم این نظام کرده اند گفت: به منظور پاسداشت خون این شهدا و تجلیل از خانواده های معظم شهدای عشایر استان تهران یادواره ۱۰۲ شهید عشایر استان در روز ۱۲ اسفند به همت بسیج عشایری استان برگزار خواهد شد.

به گفته وی، در دهه مبارک فجر همچنین با حضور در منزل جمعی از خانواده معظم شهدای عشایری از آنها تجلیل شد.

ممیزی همچنین از افتتاح ۲ پروژه در مناطق عشایری استان تهران خبر داد و گفت: امسال در دهه مبارک فجر ۲ پروژه تامین آب شرب بهداشتی در مناطق عشایری این استان افتتاح شد.

استان تهران دارای حدود ۳ هزار خانوار عشایری است که این جامعه تولید کننده ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تامین می کنند و همچنین در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن محصول تولید و جهت عرضه روانه بازار مصرف کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.