حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی روز چهارشنبه در جمع بانوان حوزه های آذربایجان شرقی، اظهار داشت: امروز باید بانوان را جدی بگیریم به خاطر اینکه از لحاظ تاثیرگذاری بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت تاثیر بانوان فرهیخته هستند.
وی افزود: باید توجه داشت که توجه به مکتب اصیل و ماندگار امام راحل (ره) که یک فهم کامل از اسلام ناب محمدی است، می تواند برای جامعه و حل مشکلات مختلف اجتماعی و فرهنگی نجات بخش و گره گشا باشد.
حجت الاسلام قمی ادامه داد: اقشار مختلف جامعه باید وظیفه مهم تبلیغ اسلام و مکتب تشیع را به دوش بگیرند و البته بانوان در این مسیر به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه محوریت دارند.
وی با بیان اینکه برای مبلغه بودن لازم نیست تحصیلات حوزوی داشت، یادآوری کرد: هر کس با هر مقام و منصبی که به جرعه ای از معارف اسلام ناب دست پیدا کند، در قبال تبلغ دین وظیفه و مسئولیت دارد.
حجت الاسلام قمی با اشاره به اینکه در دوره جدید و آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی توقع و امید بیشتری از بانوان می رود، گفت: امروز 55 هزار فارغ التحصیل خانم از حوزه های علمیه کشور داریم اما باید این جمعیت در جامعه بیش از پیش تاثیرگذار باشند.
وی افزود: فضای مجازی می تواند یکی از عرصه های فعالیت بانوان برای انجام کارهای تبلیغی باشد و بانوان به عنوان فرماندهان جنگ نرم در دوره جدید انقلاب اسلامی وظایف سنگینی بر دوش دارند.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.