به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از پروژه های عمرانی، خدماتی و صنعتی شهرستان دماوند همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر، اظهار داشت: شهرستان دماوند همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ۷۲ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۳۶۵ میلیارد تومان کلنگ زنی و بهره برداری خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز شاهد بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب ناحیه صنعتی آیینه ورزان دماوند بودیم که دارای امکاناتی مدرن و روز دنیا ساخته شده و مدول اول تصفیه خانه فاضلاب این شهرک صنعتی با ظرفیت ۱۲۵ مترمکعب است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبار این پروژه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری این پروژه، پساب شهرک صنعتی برای مصارف محیط زیستی استفاده خواهد شد و این نشان می دهد در کنار توجه به ایجاد زمینه اشتغال، حفظ محیط زیست نیز در اولویت ماست.

استاندار تهران همچنین به دوطرح صنعتی در ناحیه صنعتی آیینه ورزان دماوند اشاره و خاطرنشان کرد: در سال رونق تولید آنچه برای ما اولویت بوده حفظ، تحریک و تحرک در زمینه اشتغال است تا علاوه بر ایجاد اشتغال، مشاغل کنونی را نیز حفظ کنیم.

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز با اشاره به بهره برداری از دو طرح صنعتی در ناحیه صنعتی آیینه ورزان دماوند، گفت: امروز با حضور استاندار تهران و هیات همراه، چندین پروژه کلنگ زنی و بهره برداری شد.

وی ادامه داد: کارخانه امید پارسینه دارو در زمینه تولید دارو و مکمل تقویتی با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی احداث و راه‌اندازی شده که این کارخانه تولیدی زمینه اشتغال بیش از ۲۴۰ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم نموده است.

این مقام مسئول بیان داشت: همچنین شرکت صحافی آراد نویس البرز در زمینه تولید دفترچه تحریر با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار احداث و راه‌اندازی شده و زمینه اشتغال بیش از ۱۸ نفر را بصورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

صفری همچنین به کلنگ زنی دو پروژه حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: امروز با حضور استاندار تهران کلنگ احداث خانه جوان شهرستان در محوطه ورزشگاه ولیعصر(عج) در زمینی به مساحت ۳هزار مترمربع با ۴۰۰ متر زیربنا در سه طبقه به زمین خورد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این پروژه با برآورد اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان احداث خواهد شد، افزود: احداث این پروژه ورزشی، با هدف تقویت مهارت های اجتماعی و ارتباطی و تمرین فعالیت های گروهی، آموزش مهارت های زندگی جوانان و ... صورت می گیرد.

وی به کلنگ زنی پروژه مهم استادیوم ۵هزار نفره شهرستان دماوند اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان در زمینی به مساحت ۷ هکتار با هدف پوشش فعالیت های ورزشی شرق استان تهران و توسعه سرانه ورزشی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی شد.

فرماندار دماوند گفت: این پروژه شامل استادیوم فوتبال، پیست های دو و میدانی، دوچرخه سواری، اسکیت، سالنهای تبراندازی، تیر و کمان، ورزش های رزمی، شطرنج، تنیس روی میز و ... است و هم اکنون کار آغاز شده و با تخصیص اعتبارات کافی آمادگی آغاز کار عملیاتی نیز وجود دارد.

این مقام مسئول همچنین به افتتاح بوم گردی "خانه گردو" شهر دماوند اشاره کرد و گفت: این پروژه با سرمایه گذاری یک میلیارد تومانی دارای ۱۰عدد سوئیت اقامتی، یک کافه رستوران و فروشگاه صنایع دستی با فراهم سازی زمینه اشتغال ۱۵ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم از جمله پروژه های بوم گردی شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.