حامد مظاهریان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص لایحه بودجه شهرداری تهران برای سال آینده گفت: از این میزان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خطوط مترو پایتخت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان هم برای توسعه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

به گفته مظاهریان، برای خط ۶ مترو ۸۰۰ میلیارد، خط هفت ۵۰۰ میلیارد تومان و خطوط آنتنی ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال ۹۹ در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۸۵۵ میلیارد تومان هم سال آینده برای میدانگاه در نظر گرفته شده تا فضاهای شهری «انسان محور» باشد.

مظاهریان تصریح کرد: در این بودجه حدود ۲ هزار میلیارد تومان صرف پروژه های محله ای خواهد شد و در سطح ۳۵۰ محله شهر تهران مصرف خواهد شد.

وی برای مشخص شدن ابعاد این بودجه گفت: در سال ۹۷ برای پروژه های عمرانی سال ۹۸ شهرداری تهران تنها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در بودجه سال ۹۹ به موضوع درنگ‌گاه ها هم توجه شده و برای ساخت میدانگاه ها و درنگ‌گاه‌ها عددی حدود ۸۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته مظاهریان، در سال آینده ۸۰۰ میلیارد تومان برای بازنشستگی انگیزشی در نظر گرفته شده است که پیش بینی می کنیم حدود ۳۴۰۰ نفر به صورت داوطلب از شهرداری خارج شوند.

وی ادامه داد: یکی از تلاش های شهرداری تهران در بودجه سال ۹۹ این بود که میزان بودجه هزینه ای را افزایش نداده و به جایش بودجه های عمرانی حدود ۴۷ درصد افزایش یافته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به وضعیت کشور بودجه سال بعد محقق خواهد شد گفت: ۵۲ درصد مالیات کل کشور را تهرانی ها می پردازند در حالی که ۱۰ درصد کل جمعیت کشور در تهران ساکن هستند.

مظاهریان گفت: به نظرم رسیدن به آمارهای ارایه شده در بودجه دور از ذهن نیست و بالاخره شهرداری هم دست بسته نبوده و تلاش خواهد کرد تا کل بودجه محقق شود.

وی ادامه داد: بنده هم معتقدم که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موضوع مهمی است اما در جریان باشید که اتوبوس آماده به آن میزان در کشور وجود ندارد که خریداری شود.

مظاهریان گفت: وقتی برای هفته های گذشته قصد داشتیم تعدادی اتوبوس به شهر تهران اضافه کنیم اما فقط ۴۰ اتوبوس آماده فروش وجود داشت و به طور کلی خرید اتوبوس مبتنی بر سفارش است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که باید تجهیز مربوط به اتوبوسرانی هم به موازات خرید اتوبوس های جدید باید رشد پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از تحول های طرح جامع حمل و نقل این است که بشود به سمت اتوبوس های میدل باس و مینی بوس در مسیرهای کوتاه برویم.

مظاهریان گفت: بنابر این مجموع ارقام به نظر می رسد کافی باشد و البته تحقق پذیری هم اهمیت بیشتری داشت.

معاون شهردار تهران افزود: اگر ارقام بودجه بالاتر می رفت ما باید رسماً اتوبوس های ساخته شده خارجی را می خریدیم که با روح توسعه ساخت و تولید داخلی منافات داشت و دیگر نمی توانستیم تولید داخلی را افزایش بدهیم.

ادامه دارد...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.