به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ «نصراله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱ در اینباره افزود: بعد از حادثه پلاسکو و برگزاری جلسات متعدد هفتگی با دادستانی، ساختمان‌های نا ایمن توسط آتش‌نشانی شناسایی و دستورالعمل ایمن سازی و بهسازی توسط شهرداری به مالکان ساختمان‌های ناایمن ابلاغ شده است.

وی گفت:‌ حدود ۱۷۸ ساختمان نا ایمن در منطقه ۱۱ وجود دارد که اکثر آنها واحدهای تجاری هستند و دستورالعمل شهرداری برای ایمن سازی ساختمان ها به مالکین و ذی نفعان ابلاغ شده اما عدم مشارکت برخی مالکان باعث شده تا روند ایمن سازی در منطقه با سرعتی که انتظار می‌رود دنبال نشود.

آبادیان با اشاره به ایمن سازی پاساژ آلومینیوم به عنوان یکی از مجتمع‌های تجاری ناایمن در این منطقه اظهار داشت که  این ساختمان نمونه یک مشارکت و همکاری خوب بین شهرداری، مالک و ذینفعان در راستای بهسازی و ایمن سازی ساختمان است.

شهردار منطقه ۱۱ اعلام کرد که خوشبختانه ما در این پروژه توانستیم با جلب مشارکت بنیاد مستضعفان به عنوان مالک و کسبه در کنار حمایت‌های شهرداری منطقه شاهد اجرای پروژه ایمن سازی و رفع خطر از خواهر دوقلوی پلاسکو باشیم.

به گفته وی ساختمان دراکولا با دستور دادستان پلمب شده است و مالکان برای ایمن سازی رضایت داده‌اند و به زودی اقدامات ایمن سازی شروع می‌شود.

شهردار منطقه تاکید کرد: نکته مهم و اساسی در ایمن سازی پاساژهای ناایمن، ضرورت مشارکت مالکان و کسبه است. اگر این مشارکت نباشد قطعاً شاهد حوادث مشابه پلاسکو خواهیم بود.

«زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، ‌محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیش از این گفته بود که آمار دقیقی از ساختمان های ناایمن در دست نیست.
وی تاکید کرد که در شهر تهران به ویژه در مناطق ۱۱ و ۱۲ به دلیل بافت فرسوده و قدیمی بودن ساختمان‌ها متاسفانه ایمنی ساختمان‌ها بسیار پایین است که باید ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی سازه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

براساس آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان آتش نشانی شهر تهران، کارشناسان سازمان از ۱۰ هزار واحد ناایمن بازدید کرده‌اند که پر خطرترین ساختمان‌ها در مناطق ۱۱ مرکزی بوده است.
 

منطقه ۱۱ شهرداری تهران در مرکز شهر تهران قرار دارد، ‌ این منطقه دارای ۴ ناحیه و ۱۹ محله است و از شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی، از شرق به خیابان‌های وحدت اسلامی و حافظ، از جنوب به میدان راه‌آهن و خیابان شوش و از غرب به خیابان‌های شهید نواب صفوی و شهید ابراهیمی (عباسی) و میدان حق‌شناس محدود می‌شود.

بسیاری از مراکز مهم تجاری پایتخت نیز در این منطقه است، ‌ساختمان پلاسکو که ۳ سال گذشته در آتش سوخت یکی از ساختمان های تجاری و ناایمن این منطقه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.