به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این مرکز، میثم بصیرت با اشاره به آغاز اجرای طرح جدید ترافیک از 15 اردیبهشت سال جاری گفت: امسال برخلاف سال های گذشته در مقام یک شهروند و نه یک مدیر شهری از تسهیلات طرح ترافیک استفاده کردم و به این نتیجه رسیدم که استراتژی جدید در طرح ترافیک هم به صرفه و صلاح ماست و تبعات مثبت زیست محیطی آن به نفع شهر و شهروندان است.
وی از انجام مطالعات ارزیابی طرح ترافیک جدید در مرکز مطالعات شهری خبر داد و با اشاره به سابقه اجرای این طرح از دهه 60 تاکنون در تهران خاطرنشان کرد: این طرح تاثیرات فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر شهر داشته که از جمله آنها می توان به کاهش ارزش املاک و شکل گیری بافت های فرسوده شهری، افزایش آلودگی هوا و بار ترافیکی در این محدوده اشاره کرد.
به گفته بصیرت با اجرای طرح جدید شاهد کاهش فاصله سفرها، بار ترافیکی و بویژه بحران های آلودگی ها در سال جاری بودیم.
وی یادآور شد: باید بپذیریم که وضعیت مناسب تر آب و هوای تهران در زمستان و پاییز سال جاری فقط به علت باد و باران نبوده و تدبیر مدیریت شهری هم در آن بی تاثیر نبوده است.
سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران طرح جدید ترافیک را در راستای استراتژی جدید مدیریت شهری دانست و افزود: طرح ترافیک همواره مثل مسکنی بوده که برای کاهش درد از آن استفاده کردیم اما امروز در فکر شناخت و درمان بیماری هستیم در همین زمینه نیز به مهندسی ارزش در این زمینه توجه ویژه ای داشتیم به طوری که فراهم کردن امکان رفت و آمد و افزایش رضایتمندی شهروندان با بهره‌مندی از دانش دیجیتال را دراین طرح دیدیم.
بصیرت با بیان اینکه به شهروندان این اطمینان را می دهیم که تمامی درآمدهای حاصل از محل زوج و فرد به صندوق خاصی برای توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود محیط زیست شهر ارسال شود گفت: در طرح زوج و فرد اصلا هدف صرفه اقتصادی نیست و بیشتر از آن هدف تغییر در استراتژی های مدیریت شهر است که باید انقلاب شهری به سوی پیاده گستری و ترویج سفرهای شهری با حمل و نقل عمومی اتفاق بیافتد و همه ما در این مسیر گام برداریم.
بر اساس این گزارش در سال 96، 300 میلیارد تومان درآمد حاصل از محل طرح ترافیک بوده که 20درصد مترو، 40 درصد حوزه حمل و نقل عمومی و مابقی به شهرداری تهران واگذار می شده است .
مدیریت شهری تهران به دنبال آن است که محدوده زوج و فرد را به حلقه دوم طرح ترافیک با تسهیلات و شرایط خاصی تغییر دهد که در صورت تصویب از سال آینده اجرایی خواهد شد.
تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.