به گزارش ایرنا، سکینه اشرفی عصر شنبه در دیدار با سید ضیا هاشمی مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه بخشی از اقدامات در سطح شهر در کنار تامین زیرساخت ها نیاز به فرهنگ سازی دارد افزود: مسائل شهری در بسیاری از حوزه ها از جمله تفکیک زباله ها از مبدا، فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و آپارتمان نشینی و سایر مسائل نیاز به آموزش دارد که این امر به کاهش هزینه ها کمک می کند.
وی با بیان این که باید مشارکت های مردمی در مدیریت شهری جذب شود گفت: در گذشته دیواری بین شهروندان و شهرداری وجود داشته است که باید این دیوار با مشارکت های مردمی شکسته شود.
معاون برنامه ریزی توسعه شهری شهرداری تهران تاکید کرد: برای توسعه مشارکت های مردمی نیاز به فهم و باور مشترک داریم تا رابطه شهروندان و شهرداری با همفکری و فعالیت رسانه ها فراگیر شود و تنها به بخش اطلاع رسانی شهرداری پایتخت اکتفا نشود.
وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای کیفی خدمات شهری هستیم گفت: در بودجه 98 شهرداری کاهش مصارف هزینه ای و اجرای طرح های نیمه تمام شهری را برنامه ریزی کرده ایم تا خدمات مناسبی به شهروندان ارائه کنیم.
اشرفی افزود: در برنامه سوم شهرداری تهرن تغییرات کمی و کیفی خدمات رسانی به مردم را با جدیت دنبال می کنیم و در این امر از ظرفیت سایر دستگاه ها و مشارکت های مردمی بهره مند خواهیم شد.
وی با بیان اینکه شفاف سازی در حوزه های مختلف شهرداری صورت می گیرد گفت: با همراهی شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری پایتخت این امر در حال اجراست.
معاون برنامه ریزی توسعه شهری شهرداری تهران با اشاره به این که شهرداری پایتخت نماینده شهروندان تهرانی است گفت: نباید تنها جایگاه اجرایی شهرداری مورد توجه قرار گیرد بلکه باید با همکاری و همراهی دستگاه ها مدیریت شهری مناسبی را ارائه کنیم.
اشرفی گفت: شهرداری باید به وظایف قانونی خویش جامعه عمل بپوشاند و پاسخگوی شهروندان باشد و در سایر حوزه های خارج از حیطه کاری روند تسهیل گری را پیگیری کند.
وی از اجرای طرح برنامه ریزی محلی خبر داد و گفت: 150 محله هدف به عنوان پایلوت انتخاب شده اند تا اولویت های شهری از جمله موضوع پسماند، آلودگی هوا، حمل و نقل، ترافیک، تفکیک زباله ها را از زبان مردم محله ها شناسایی و بر روی آنها کار کنیم.
معاون برنامه ریزی توسعه شهری شهرداری تهران افزود: این طرح در حال تدوین است و در سال 98 اجرایی خواهد شد.
اشرفی همچنین با اشاره به اقدامات خبرگزاری ایرنا در زمینه اطلاع رسانی اخبار پایتخت گفت: این خبرگزاری صدای مخاطبان و شهروندان تهرانی را به گوش شهرداری می رساند و اطلاع رسانی مناسبی در حوزه های مختلف شهری ارائه می دهد.
تهرام/8138//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.