به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین جمعه شب از حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی (پژوهشگر و مفسر قرآن)، محمد بادپا (مدیر قرآنی)، حسن ربیعیان (مدرس، قاری و داور قرآنی)، محمود پاک‌نیت (هنرمند قرآنی) و فروغ‌السادات موسوی بلده (بانوی فعال قرآنی) تجلیل شد.
همچنین در هجدهمین همایش عمری با قرآن از خانواده شهیدان قرآنی مصطفی و مجتبی کاشفی تجلیل شد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این آیین با اشاره به اهمیت برگزاری همایش عمری با قرآن در ماه مبارک رمضان اظهارداشت: این همایش 18 سال به صورت مستمر برگزار شده است و قصد شهرداری تهران از برگزاری چنین همایش هایی کار تبلیغی نیست.
سعید اوحدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره بیاینه گام دوم انقلاب و زمینه های تحقق تمدن نوین اسلامی اظهارداشت: دستیابی به این هدف باید در بستر قرآن باشد و وظیفه قرآن پژوهان سنگین تر خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات و بمباران آل سعود در شهر صنعا و به شهادت رساندن مردم روزه دار در روز رحلت حضرت خدیجه(س) گفت: این مصیبت برگرفته از کینه و بغض ائتلاف استکبار و پول حرام آل سعود خبیث و اتاق فکر اسرائیل غاصب است که تلاش می کنند جلو توسعه قرآن و اسلام را بگیرند.
اوحدی افزود: یقینا با فرمایشات رهبر معظم انقلاب امید و آینده نگری، این توطئه ها جز بن بست و شکست نتیجه ای نخواهد داشت و عزت، قوت و قدرت بیشتری برای محور مقاومت خواهد بود.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین المللی «مادر امت» در روز رحلت حضرت خدیجه(س) -در میدان امام حسین(ع) اظهارداشت: بیش از هفت هزار نفر از بانوان تهرانی و میهمانانی از یمن و دختر شیخ زکزاکی در این همایش حضو داشتند که نشان می دهد پیروزی از آن اسلام و مسلمین است.
رئیس فرهنگسرای قرآن نیز در این آیین گفت: همایش عمری با قرآن هر ساله با هدف تجلیل و تکریم قرآن پژوهان و پیشکسوتان قرآنی که سالیان سال بدون هیچ چشم داشتی عمر خود را وقف قرآن کردند و معرفی آنان به عنوان الگو به جوانان برگزار می شود.
علی ‌اکبر توپچی افزود: امروز جامعه قرآنی کشور پیشرفت های قابل توجهی دارد و در میان 10 کشور قرآنی می درخشد.
وی با اشاره به اینکه روند انتخاب و شناسایی نامزدهای هجدهمین دوره همایش عمری با قرآن از 2 ماه گذشته با بهره‌ مندی از نظرات کارشناسان آغاز شد، گفت: منتخبان در بخش‌های آموزش، تدریس، پژوهش و تفسیر، هنر قرآنی، بانوی فعال قرآنی تجلیل شدند.
رئیس فرهنگسرای قرآن اظهارداشت: همچنین در این آیین خانواده شهیدان کاشفی که از شاگردان جلسه استاد سیدمحسن موسوی بلده بودند تکریم شد.
تلاوت قاری نوجوان مهدی رشت ‌بری، تلاوت استاد امین پویا و اجرای هم ‌سرایی گروه محمد رسول‌الله(ص) از بخش‌های دیگر این همایش بود.
در این آیین محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و جمعی از پیشکسوتان قرآنی حضور داشتند.
تهرام/7245/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.