حسین کاغذلو روز یک‌شنبه در جلسه هیأت بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در محل فرمانداری ورامین برگزارشد اظهار کرد: مهمترین اصل در برگزاری انتخابات، رعایت قانون از سوی برگزار کنندگان و داطلبان حرکت در مسیر شفاف سازی امور است.
وی افزود: یکی از عمده‌ترین تخلفاتی که می‌تواند در ایام پیش از برگزاری انتخابات رخ دهد، تبلیغات زودهنگام است که این مهم با توجه به در پیش بودن ایام الله دهه مبارک فجر، می‌تواند نمود بیشتری داشته باشد لذا متولیان برگزاری جلسات و برنامه‌های این ایام باید مراقبت کنند که زمینه تبلیغات داوطلبین در این برنامه‌ها فراهم نشود.
کاغذلو سه رکن مهم انتخابات را هیات اجرایی، هیات نظارت و هیات بازرسی اعلام کرد و افزود: بر اساس قانون، وزارت کشور مسئول برگزاری انتخابات است و بازرسان، به عنوان بازوی توانمند می توانند بر حسن اجرای انتخابات، نظارت داشته باشند.
وی تصریح کرد:انتخابات پایه نظام و نماد مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی است که با مشارکت مردم محقق می‌شود بنابراین همه موظفند تا در تمامی مراحل اجرای این رویداد مهم سیاسی، اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.
رئیس هیأت اجرایی انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک اظهار کرد: اعضای هیأت بازرسی انتخابات موظند تا هر گونه تخلف در حوزه انتخابات را رصد کرده و گزارشات را به مسئولان ارائه دهند تا شاهد برگزاری انتخاباتی قانونمند با حضور حماسی مردم باشیم.
وی گفت: هیات‌های بازرسی باید مراقب باشند تا تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها بر اساس قانون به مسئولیت خود در اجرای انتخابات عمل کنند.
کاغذلو تصریح کرد: تمامی عوامل اجرایی و رؤسای ادارات در ایام انتخابات باید از هر گونه رفتار و اقدامی که شائبه طرفداری از فرد و یا گروه خاصی ایجاد می‌کند پرهیز کنند، اگر رئیس اداره‌ای می‌خواهد کار تبلیغاتی کند، از سمت خود استعفا دهد.
یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفندماه برگزار می‌شود.
حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.