نورمحمد فردی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع این ۱۱۶ داوطلب نمایندگی مجلس که تاکنون در البرز ثبت نام شده  ۲۱ نفر زن و ۹۵ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: براساس گزارش ها امروز ( روز چهارم آغاز فرآیند ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس ) در استان البرز ۴۱ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان کرج، فردیس و اشتهارد و ۹ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان بوده  اند.

فردی گفت: از  مجموع این ۴۱ نفر  نیز ۹ نفر زن و ۳۲ نفر مرد  بودند که از نظر سطح سواد ۶ نفر دکتری و ۳۱ نفر فوق لیسانس، ۳ نفر ایثارگر، یک نفر دارای سطح سه حوزوی می باشد. 
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: از نظر سوابق کاری نیز از مجموع ۴۱ ثبت نام شده در روز چهارم آغاز فرآیند ثبت نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  ۱۴ نفر کارمند، ۲ نفر پزشک، ۱ نفر روحانی، ۳ نفر شغل آزاد و یک نفر بیکار و مابقی سایر مشاغل می باشند.
وی خاطرنشان کرد : فراوانی گروه سنی بین ۳۰ تا ۵۰ سال است.

فردی با بیان اینکه تمام امکانات فراهم شده و فرایند قانونی ثبت نام ها طبق روال در جریان انجام است، افزود: به منظور سهولت کار داوطلبان، امکانی فراهم شده تا از طریق نصب نرم افزاری روی تلفن همراه که با مراجعه به پورتال وزارت کشور میسر خواهد بود، بخشی از فرایند ثبت نام انجام شود با این وجود داوطلبان باید به فرمانداری ها مراجعه کنند. 
رییس ستاد انتخابات استان البرز افزود: پیش بینی می شود که این دوره بیش از ۲۰۰ نفر ثبت نام داشته باشند. 
فردی گفت: انتخابات برابر قانون تعطیلی ندارد و از ۸ صبح تا ۶ عصر برقرار است و براساس قانون برگزاری انتخابات باید روز جمعه و در روز تعطیل برگزار شود.
وی در رابطه با پیگیری تخلفات پیش از موعد قانونی نیز گفت: براساس قانون تبلیغات، تاریخ قانونی دارد و برابر ماده ۵۶ قانون انتخابات باید آن یک هفته که تبلیغات آزاد است انجام گیرد و هر گونه تخلفات از سوی دستگاه های مرتبط از جمله فرمانداری ها این موضوع را پیگیری می کنند. 
فردی افزود: تبلیغات پیش و قبل از ثبت نام غیرقانونی است و تخلف محسوب می شود.

استان البرز با ۶ شهرستان و حدود سه میلیون نفر  دارای ۲ حوزه انتخابیه شامل کرج ، اشتهارد و فردیس و  حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان  است.
از استان البرز سه نماینده به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه سال جاری برگزار می شود، راه می یابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.