به دلیل قطع روابط ایران و آمریکا، سفارت سوئیس بطور رسمی حافظ منافع آمریکا در ایران است و از نظر دیپلماتیک، به عنوان نماینده این کشور در تهران عمل می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت کنندگان در این تجمع که برخی از آنان روی ویلچر نشسته بودند، با سردادن شعارهایی به زبان فارسی و انگلیسی نظیر «مرگ بر آمریکا» و  «مرگ بر اسراییل» اقدامات تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار خروج فوری و بی قید و شرط نیروهایی آمریکایی از منطقه شدند.

آنها همچنین پلاکاردها و تصاویری از سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده بزرگ جبهه مقاومت در دست داشتند و ترور او از سوی آمریکا در بغداد به شدت محکوم کردند.

برخی از تجمع‌کنندگان، آمریکا را عامل اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی و به شهادت رسیدن ۱۷۶ از هم‌وطنانمان معرفی کردند و علیه این کشور و اقدامات ضد بشری آن شعار دادند.

یکی از جانبازان به خبرنگار ایرنا گفت: هدف اصلی از این تجمع محکوم کردن اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه و خاورمیانه است و ما جانبازان و ایثارگران با این تجمع اعلام می کنیم که تا آخرین قطره خون خود از آرمان‌های انقلاب اسلامی در برابر این کشور جهان‌خوار ایستادگی خواهیم کرد.

وی افزود: آمریکا راهی جز ترک منطقه خاورمیانه ندارد زیرا جز ترور، جنایت و جنگ ارمغانی برای ملت‌های منطقه نداشته است.

این تجمع حدود یکساعت ادامه داشت و در آرامش و امنیت کامل پایان یافت.

شرکت کنندگان در این تجمع در بیانیه ای ضمن عرض تسلیت بابت شهادت سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و ۱۷۶ نفر از مسافران هواپیمای اوکراینی و بنا به فرموده فرمانده کل قوا باید انتقام سختی از آمریکا و همدستانش در منطقه گرفته می‌شد که اینچنین نیز شد و پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق مورد حمله موشکی سپاه پاسداران قرار گرفت.

همچنین در این بیاینیه آمده که مسبب اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی آمریکای جنایت‌کار است و ایجاد تنش و اقدامات ددمنشانه و ناامن کردن منطقه منجر به بروز خطای انسانی شد و داغی دیگر بر دل مردم ایران گذاشت.

در بند دیگر این بیانیه آمده است که آمریکا باید بداند دوران بزن درو تمام شده و اقدامات جنایت‌کارانه این کشور دیگر بی‌جواب نخواهد ماند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ - ۸۰۰  متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد پس از ۶ دقیقه پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

صبح شنبه (۲۱دی) ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت موشک پدافندی قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.