امام جمعه موقت قم گفت: نیروهای قهرمان سپاه پاسداران، بر اساس قوانین بین المللی نفتکش انگلیس را توقیف کردند و این روزها می‌بینیم که انگلیس با فرستادن نماینده و پیغام قصد آزادکردن کشتی خود را دارد.


به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس شهر قم برگزارشد، گفت: خداوند متعال تضمین کرده که که وضعیت تقوا پیشه‌گان را به سوی خوبی‌ها و مطلوب‌ها متحول گرداند و روزی‌‌شان را از طریقی که فکرش را هم نمی‌کنند، به آنان برساند.

امام جمعه موقت قم عنوان کرد: موانع اجرای عدالت اجتماعی به دو بخش موانع مربوط به حاکمان و موانع مربوط به مردم تقسیم می‌شود، کارگزاران به چند صورت می‌توانند موجب عدم اجرای عدالت اجتماعی در جامعه گردند، اولین صورت هنگامی است که مدیران تحمل شنیدن حرف حق را نداشته باشند و این باعث می‌شود تا از آسیب‌ها و مشکلات جامعه بی‌خبر باشند، صورت دوم وضعیتی است که در آن کارگزار و حاکم خود را بالاتر از سایر افراد ببیند، صورت سوم حالتی است که حاکم نسبت به فریاد مردم و مشکلاتشان بی‌اعتنا باشد.


وی ادامه داد: حالت چهارم وضعیتی است که حاکمان و مدیران بر اساس ظن و گمان و نه بر اساس نظرات قطعی و کارشناسی شده پیش‌داوری کنند، طبیعی است که بدون استفاده از کارشناس و داده‌های حقیقی، نیازهای واقعی رصد نمی‌شود و جامعه با چنین وضعی هرگز طعم عدالت واقعی را نخواهد چشید، عامل پنجم گوناگونی تمایلات و هواهای نفسانی حاکم است، یعنی حاکم  ثبات رای نداشته و هروز نظر مختلفی دارد، چنین جامعه‌ای نیز از عدالت اجتماعی بی‌بهره خواهد ماند.

بوشهری گفت: 25 ذی‌القعده روز دحوالارض است، باید این مناسبت‌های مذهبی را جدی بگیریم چراکه رعایت توصیه‌های مربوط به این روزها در زندگی ما بسیار تاثیر گذار است، برای مثال روزه گرفتن در این روز برابر 100 سال عبادت، ثواب و حسنه نصیب انسان می‌گرداند.


عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: 5مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه رسمی بعد از انقلاب اسلامی است، قبل از آن نیز در نقاط مختلف ایران نماز جمعه برگزار می‌شد اما اولین نماز جمعه رسمی تاریخ جمهوری اسلامی ایران در 5 مرداد ماه و به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران برگزارشد.

یکی از عواملی که مردم را در این 40سال در صحنه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی نگاه داشته است، همین نماز جمعه است که دارای دستاوردهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی است و روحیه خودباوری را در ملت ایران تقویت می‌کند.

وی در بیان جایگاه والای آیت‌الله مشکینی امام جمعه مرحوم قم عنوان کرد: امام جمعه فقید قم آیت الله مشکینی، شخصیتی برجسته و پیشگام در مبارزه و سنگربان نمازجمعه قم بود و ملت ما به مشکینی‌ها افتخار می‌کند.

امام جمعه موقت قم بیان کرد: نیروهای قهرمان سپاه پاسداران، بر اساس قوانین بین المللی نفتکش انگلیس را توقیف کردند و این روزها می‌بینیم که انگلیس با فرستادن نماینده و پیغام قصد آزادکردن کشتی خود را دارد، اما بر خلاف تصور دشمن نیروهای امرور جمهوری اسلامی ایران، نیروهای قبل از انقلاب اسلامی نیستند و هر آسیبی به جمهوری اسلامی ایران با برخوردهای محکم پاسخ داده می‌شود.

وی ادامه داد: رسما به دنیا اعلام می‌کنیم که خواستار امنیت راه‌های آبی بین المللی هستیم و اجازه مختل شدن امنیت کشتی‌رانی به‌ویژه در آب‌های خلیج فارس را نخواهیم داد.

حسینی بوشهری گفت: مقام معظم رهبری بارها درمورد مسئله نفوذ هشدار دادند و عده‌ای جدی نگرفتند،  متاسفانه جاسوسان در مراکز مهمی نفوذ کرده و به اطلاعات ذی‌قیمتی دست یافته بودند که سربازان گمنام امام زمان(ع) دشمن را غافلگیر کرده و توطئه‌ها را خنثی کردند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.