ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، افزود: پس از توقیف کشتی ایرانی توسط دزدان دریایی در «جبل الطارق» که با همدستی استکبار جهانی انجام شد،  سپاه پاسخی قاطع و به‌هنگامی نسبت به کشتی‌هایی که قوانین بین المللی را رعایت نمی‌کنند، داد.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا همواره علیه ملت‌های اسلامی و مستقل توطئه کرده است،  اظهار داشت: در چنین شرایطی تنها جمهوری اسلامی است که توانسته در مقابل استکبار قدعلم کرده و با آن مقابله کند.

وی با بیان اینکه ۴۸ دولت اسلامی، حتی در گفتار هم اقدامات ظالمانه آمریکا را محکوم نمی‌کنند، افزود: نظام جمهوری اسلامی به عنوان اولین دولت اسلامی با زورگویی استکبار مقابله کرده که همین امر موجب افتخار و سربلندی کشورهای اسلامی شده است.

ماموستا امامی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در پنجم مردادماه، افزود: احیای این فریضه الهی از برکات نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

امام جمعه مهاباد افزود: تریبون نمازجمعه محل تبیین گفتمان نظام اسلامی و تقویت حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب است.

ماموستا امامی همچنین با اشاره به فرارسیدن مناسک حج بیان کرد: حج، دانشگاه اخلاق، قرآن، انسانیت، عبادت و سیاست است و ‌باید تلاش شود تا از فرصت این سفر معنوی به نحو شایسته و مطلوبی استفاده کرد.

نفتکش انگلیسی “Stena Impero” تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز و برخورد با کشتی های دیگر قرار داشت، با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

روز جمعه پنجم مرداد ماه ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه در تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.