به گزارش خبرنگار ایرنا،  دکتر آلما اولادی یکی از مسافران هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین بود که بامداد چهارشنبه گذشته - ۱۸ دی- همراه با ۱۷۵ مسافر و خدمه این هواپیما در سانحه سقوط آن بر اثر شیک غیرعمد پدافند کشور در جنوب استان تهران به شهادت رسید.

او محقق، پژوهشگر و نخبه ریاضی از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، متولد سال ۱۳۷۱ و نخستین فرزند خانواده چهار نفره اولادی بود که از یک سال پیش در دانشگاه اتاوا تحصیل می کرد و طی هفته گذشته در تعطیلات سال نو میلادی جهت دیدار خانواده به ایران  بازگشته بود.

مراسم تشییع این شهید با حضور خیل عظیم مردم شهرستان دماوند در حالی که اشک در چشم بسیاری از آنها  حلقه زده و نام امام حسین(ع) و فاطمه زهرا (س) ذکر مداحان و مرثیه سرایان بود، از میدان ۱۷ شهریور تا میدان امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد و بعد از خواندن نماز میت توسط امام جمعه دماوند بر پیکر او،  در آرامستان بهشت حضرت رقیه (س) دماوند آرام گرفت.

 مسئولان شهرستان و خانواده معظم شهدا نیز در این مراسم حضوری چشمگیر داشتند.

قاسم ملیحی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: براساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، کلیه جانباختگان ایرانی سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷، در حکم شهید هستند و آلما اولادی نیز از شهدای این حادثه محسوب می شود.

وی افزود: با اعلام بنیاد شهید کشور آمادگی برای تدفین جانباختگان ایرانی این حادثه در قطعه شهدا وجود دارد  اما با توجه به درخواست خانواده ایشان، پیکر شهید اولادی در بخش خانوادگی آرامستان بهشت حضرت رقیه (س) دفن شد.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در این مراسم بعد از اقامه نماز میت بر پیکر دکتر شهیده آلما اولادی، ضمن عرض تسلیت به خانواده  وی اظهار داشت: امیدواریم این عزیزی که امروز تشییع و تدفین کردیم، شفیع همه ما در روز قیامت باشد.

وی افزود: همچنین امیدواریم خداوند متعال  وحدت، امنیت و صمیمت را از ما نگیرد و  نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای ما حفظ و ماندگار سازد.

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امروز مراسم باشکوهی برای تشییع و تدفین شهیده آلما اولادی یکی از مسافران سانحه هوایی بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با همکاری کلیه نهادها و دستگاه های خدماتی، امنیتی، انتظامی، سپاه و  دیگر نهادها برگزار شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای این حادثه افزود: لازم است ضمن هوشیاری در مقابله با اینگونه حوادث و مراقبت از دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، همدلی، همراهی و هم افزایی خود را حفظ کنیم.

این مقام مسئول گفت: دشمن در تلاش است تا با ایجاد اختلاف، تنش و تفرقه، ملت ایران را از دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی دور کند و این مهم را در اتفاقات اخیر شاهد بودیم که چگونه از این فرصت بهره برداری کردند.

صفری ادامه داد: با توجه به در پیش بودن انتخابات به عنوان یک حماسه بزرگ سیاسی و با توجه به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ وحدت و همدلی باید سرلوحه کار ما قرار گیرد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرده بود، ۵ دقیقه پس از پرواز  حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری، ‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمدی، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رییس جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.