به گزارش امروز (چهارشنبه) رسانه‌های ترکیه، «محمد جواد ظریف» و «مولود چاووش اوغلو» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پس از حمله موشکی دیشب ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق را بررسی کردند.

هنوز درباره این گفتگوی تلفنی، جزییات بیشتری در رسانه‌ها منتشر نشده است.

گفتنی است حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایگاههای آمریکا در عراق در انتقام شهادت سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، در راس اخبار امروز رسانه های ترکیه قرار داشت .

خبرگزاریهای مختلف ترکیه تنها لحظاتی بعد از انجام حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد» اخبار مرتبط با این حمله را بطور گسترده پوشش دادند.

خبر یاد شده از سوی همه پایگاههای اینترنتی خبری ترکیه در سرتیتر اخبار خود جای داده شده است. شبکه های تلویزیونی این کشور نیز خبر یاد شده را در راس اخبار خود منتشر کردند.

شبکه ها خبری «تی آر تی خبر، سی ان ان ترک، ان تی وی، خبر ترک، آ خبر» و برخی دیگر از شبکه های خبری نیز از صبح امروز با قطع اخبار عادی خود، حوادث مرتبط با این حمله را با حضور کارشناسان مختلف سیاسی و خبری تحت پوشش قرار داده اند.

نکته جالب توجه پخش مستقیم سخنرانی امروز چهارشنبه آیت الله «علی خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بطور زنده از شبکه های خبری ترکیه است.

این امر سابقه نداشته و تنها در سالهای گذشته در بعد از فتنه 88 سخنان معظم له در نماز جمعه بطور زنده از برخی شبکه های تلویزیونی ترکیه پخش شد.

پس از ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد شهید سلیمانی این خبر و تبعات آن نیز در صدر اخبار رسانه های ترکیه جای گرفته بود و شبکه های تلویزیونی این  کشور با پخش برنامه هایی با حضور دهها کارشناس خبری و سیاسی اقدام به تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف این ترور کرده بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.