مردم جنوب استان کرمان و اهالی دیار خط شکنان دوران دفاع مقدس با شور و شوقی مثال زدنی برای حضور در آیین استقبال و تشییع پیکر مطهر سرباز ولایت و سردار پرافتخار اسلام آماده شده‌اند. 

علاوه بر تمهیدات دستگاه‌های اجرایی، کاروان‌های متعددی به صورت خود جوش برای انتقال مردم به مرکز استان کرمان در حال راه‌اندازی است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان، این اداره کل ۱۵دستگاه اتوبوس را برای انتقال مردم هفت شهرستان جنوبی استان به مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد سلیمانی فراهم کرده است.
مسعود جمیلی کرمانی افزود: با هدف کمک به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۵ دستگاه از ناوگان حمل و نقل اتوبوس جنوب کرمان برای حمل و نقل  مردم و علاقه مندان سردار دلها تامین شده است.
وی با بیان اینکه این تعداد اتوبوس در شهرستان‌های جنوبی وظیفه انتقال مردم را بر عهده خواهند داشت، اظهار داشت: با توجه به ظرفیتی که در اختیار این اداره کل و شرکت‌های حمل و نقل مسافر جنوب کرمان بوده این تعداد اتوبوس فراهم شده است.
وی با بیان اینکه چنانکه بتوانیم ساعت سرویس‌دهی در محورهای بین شهری را جابه‌جا کنیم تعداد اتوبوس‌ها را افزایش خواهیم داد. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با بیان اینکه مکان عزیمت از شهرستان‌های جنوبی به کرمان و ساعت حرکت متعاقبا اعلام خواهد شد، افزود: در هر شهرستان توسط ادارات راهداری و حمل و نقل و شرکتهای مشخص شده، مکان و ساعت حرکت اعلام خواهد شد.

صبح سه شنبه پیکر فرزند کرمان از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه از میدان آزادی به سمت میدان شهدا به صورت پیاده و بعد با خودرو به سمت گلزار شهدا تشییع می شود.

همچنین کرسی تلاوت و مراسم سوگواری سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینه ثارالله کرمان تا روز مراسم تشیع ایشان صبح‌ها از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا اذان ظهر و عصرها از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا اذان مغرب و عشا برگزار می‌شود.

علاوه بر مهمانسراها، حسینه ها و تکایا بسیاری از مردم کرمان برای میزبانی از مهمانان این مراسم اعلام آمادگی کرده اند.

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و جمعی از همراهان، در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت جنگ آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به این اقدام آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.