پس از اقامه نماز میت بر پیکر مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش در صبح روز دوشنبه و همزان با ندای الله اکبر و خروش این گل پرپر از کجا آمده از سفر کرب و بلا آمده در دانشگاه تهران مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا آغاز شد.

 از ابتدای خیابان فلسطین تا خود میدان انقلاب ازدحام جمعیت چنان بالاست که به سختی می توان قدم از قدم برداشت. مردم عزادار در تلاشند تا خود را به داخل خیابان و میدان انقلاب برسانند تا در صفوف مشایعت کنندگان این شهدا باشند.

آهنگران مداح انقلابی کشور روضه می خواند و صدایش لابه لای گریه جمعیت گم می شود.

ماموران شهرداری از همان ابتدای صبح این بار به جای جاروب دسته گل های گلایول و داوودی را در دست دارند و میان مردم توزیع می کنند.

اغلب حاضران سربند قرمز رنگ یا منتقم را بر سر بسته اند و یا گل در دست دارند یا تصویری از حاج قاسم صاحب این مراسم.

خیل عزاداران و تهرانی هایی که مشتاق حضور در مراسم تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی بودند از ساعات ابتدایی شروع به کار خطوط مترو و بی آر تی در ایستگاه ها منتظر بودند تا خود را به موقع به مراسم برسانند. عزاداران یکپارچه از همان ابتدای خروج از قطار و در ایستگاه متروی توحید یا تئاتر شهر با شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده و می کشم می کشم آنکه برادرم کشت وارد مسیر خیابان انقلاب می شدند.

شهروندان تهرانی با حضور پرشور خود از ساعات آغازین صبح در خیابان آزادی برای تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی به سمت میدان انقلاب به راه افتاده آمد.

سیل جمعیت پایتخت نشینان برای تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی و تجدید میثاق با رهبری به خیابان آمده اند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند.

یکی از راهپیمایی کنندگان که خود را احسان معرفی کرد گفت: برای محکوم کردن جنایت آشکار آمریکای جهانخوار و به مناسبت تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی وظیفه خود دانستم در این مراسم شرکت کنم.

وی ادامه داد: اگر سردار سلیمانی و رشادت های ایشان نبود اکنون ما در داخل ایران باید با گروهک تکفیری داعش و دیگر تروریست ها مبارزه می‌کردیم و امنیت امروز خود را به ایشان مدیون هستیم.

احسان گفت: سردار سلیمانی مردم دار و چهره ای محبوب بود به همین خاطر است که امروز این جمعیت برای تشییع پیکرش به خیابان امده اند.

یکی دیگر از راهپیمایی کنندگان خود را فاطمه معرفی کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: من دبیرستانی هستم اما معنی امنیت را می‌دانم و امنیت امروز ما به خاطر رشادت های سردار سلیمانی و امثال ایشان است.

وی گفت: آمریکا این پیام را از نسل چهارم انقلاب بشنود که سنگر های دفاع خالی نمی شوند.

خانمی در حال گریه می گوید با شهادت سردار دل تمام مردم ایران به درد آمد اما آمریکا بداند سلیمانی‌ها نخواهند گذاشت گزندی به این مرز و بوم وارد شود.

خیابان‌های منتهی به بلوار کشاورز مملو از جمعیت دلسوخته است.

در حال حاضر اعلام کردند نیروی انتظامی گفته که میدان انقلاب ازدحام جمعیت بالاست و بلندگوها اعلام می‌کنند مردم به سمت میدان انقلاب حرکت نکنند تا حادثه ای رخ ندهد.

 تصاویری از شهیدسلیمانی که در آن نوشته شده «بدرود فرمانده»

حضور عراقی های مقیم ایران در مراسم عزاداری سردار سلیمانی

 چندتن از رزمندگان مدافعین حرم که از لشگر فاطمیون بودند ودرمراسم حضور داشتند گفتند که انتقام سردار شهیدمان را از دشمنان می گیریم.

نیروی انتظامی مکرراً در حال تذکر ازدحام جمعیت در دانشگاه تهران و میدان انقلاب است و از راهپیمایی کنندگان میخواهد به منظور جلوگیری از بروز حادثه احتمالی به سمت این نقاط حرکت نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.