از همان زمان که شوک رفتن سپهبد قاسم سلیمانی اندک اندک فرو نشست مردم خراسان شمالی در عزای خسروی خوبان خود در جای جای خراسان شمالی به سوگ نشسته‌اند.

در اندوه او پیر و جوان، زن و مرد گریه می کنند و همه آمده اند با پای دل تا سفره دل بگسترانند و همه آمده اند تا بگویند هان ای دشمنان قسم خورده بهراسید که این اول بسم الله است.

بهراسید که خط خون نقطه پایان سلیمانی نیست.

از دیروز همه در عزای سلیمان دلها در مساجد، تکیه ها، خانه ها و هر جا که بتوان، گرد آمده اند و زنجیره عزاداران خراسان شمالی لحظه به لحظه به هم فشرده تر می شود.

آن گوشه پیرمردی اشک می ریزد و آن سو تر جوانی از قاسم سلیمانی می گوید.

یکی خاطره دیدارش از او را نقل می کند و دیگری دست محبتی که برسرش کشیده شده را و خیلی ها که او را ندیده بودند رشادت های سردار رشید اسلام را شنیده بودند و همه و همه معترفند که اگر او نبود داعش هنوز بود و  عراق و لبنان و سوریه هم چنان صحنه و کشتارگاه مردم بیگناه و وحشی گری های داعش.  

مردم سوگوارند و خراسان شمالی از دیروز سیاهپوش سلیمان ملک دل، سلیمانی شجاع عرصه های جنگ است و سوگواران یک صدا می گویند راه او رفتن دارد و بی رهرو نمی ماند و به قول امام انقلاب ما امام خمینی ره « این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست» یه قول امام عزیزمان «بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود».

و چه زیبا حال و روز این روزهای دشمنان ما را بیان می کند آن جایی که می گوید: «ما ازمرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی شب، متفکران ما را می کشید.» و در قسمتی دیگر از کلام پر مغزش می گوید: «منطق اسلام تروررا باطل می داند. اسلام منطق دارد؛ لکن با ترور شخصیتهای بزرگ ما، شخصهای بزرگ ما، اسلام ما تایید می شود».

آیین های بزرگداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی از روز گذشته در مناطق سنی نشین و شیعه نشین همچنان در حال برگزاری است.

قاسم سلیمانی ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات ملک در استان کرمان چشم به جهان گشود.

وی در ۱۲ سالگی، پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار ساختمان در کرمان شد.

با شروع جنگ تحمیلی، وی راهی جبهه شد و کمی بعد، فرمانده بسیجی‌های هم‌ولایتی‌اش شد و سپس لشگری از بسیجی‌ها تشکیل داد که به لشکر ۴۱ ثارالله شهرت یافت.

وی در طول دوران دفاع مقدس، با لشگر تحت‌ امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور موثر داشت.

قاسم سلیمانی اولین بار در آذر ۱۳۶۰ در عملیات مشترک ارتش و سپاه بنام عملیات طریق‌ القدس در غرب سوسنگرد بر اثر انفجار گلوله خمپاره از دست راست و شکم به شدت مصدوم شد.

با پایان جنگ، لشگر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

قاسم سلیمانی پس از دوران دفاع مقدس تا زمانی که به سمت فرماندهی سپاه قدس منصوب شد، با باندهای قاچاق مواد مخدر در نزدیکی مرزهای ایران و افغانستان جنگید.

وی در سال ۱۳۷۶، از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا، به تهران فراخوانده و مسوولیت سپاه قدس به او سپرده شد.

رهبر معظم انقلاب که بهمن ماه ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشگری را به سلیمانی اعطا کرد، در تقدیر از عملکرد قاسم سلیمانی از او به عنوان «شهید زنده» نام بردند.

سردار حاج قاسم سلیمانی  در اسفند ماه ۱۳۹۷ از سوی فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به دریافت نشان ذوالفقار مفتخر شد.

بامداد روز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت، در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.