به گزارش روز سه شنبه میراث فرهنگی استان تهران، پرهام جانفشان با اشاره به اینکه میراث فرهنگی برای تسریع روند پروژه مرمت مدرسه دارالفنون هرگونه حمایت فنی و مشاوره ای به وزارت آموزش و پرورش است افزود: تاریخ  و هویت نظام آموزشی در شهر تهران با مدرسه دارالفنون و نام امیرکبیر گره خورده است که می تواند برای گردشگران داخلی و خارجی بازدید از این مدرسه بسیار جذاب باشد.

وی ضمن تقدیر از تصمیم مدیران آموزش و پرورش در بازدید عمومی و رایگان از این مدرسه برای علاقه مندان خاطرنشان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی در تعریف تورهای تهرانگردی می توانند بازدید از مدرسه دارالفنون را در برنامه ریزی ها مد نظر داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران افزود: امروز کمترین کار ما در زنده نگه داشتن اقدامات امیر کبیر تلاش برای احیای مناسب مدرسه دارالفنون است.

مدرسه دارالفنون در کنار اقدامات مرمتی همه روز به جز روزهای جمعه از ساعت 9 الی 15 میزبان علاقه مندان است.

دارالفنون نام مدرسه ای است که به ابتکار «میرزا تقی خان امیرکبیر» صدراعظم ایران در دوران «ناصرالدین شاه» قاجار برای آموزش علوم و فنون جدید در ناحیه ای که اکنون خیابان «ناصرخسرو» قرار گرفته تاسیس شد. این بنا را می ‌توان نخستین دانشگاه در تاریخ مدرن ایران دانست. این مدرسه تاریخی که از قدمتی بیش از 160 سال برخوردار است، در بیست و ششم آبان ماه 1375 خورشیدی به ثبت ملی رسیده است.

این مدرسه سالهاست در دست مرمت قرار دارد. اسفندماه 1393، «ابوطالب حافظی» رییس مدرسه دارالفنون، طولانی شدن مرمت مدرسه دارالفنون را ناشی از تغییرهای مکرر در سازمان میراث فرهنگی در برهه های پیشین عنوان کرده و ابراز امیدواری کرده بود در سایه همدلی و رفاقتی که میان مسوولان آموزش و پروش و میراث فرهنگی ایجاد شده، مرمت این مدرسه تا سال 95 به فرجام برسد.

اما این اتفاق هنوز رخ نداده و مرمت دارالفنون کامل نشده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.