این سازمان در راستای اهداف و مأموریت‌های فرهنگی خود در زمینه ارتقای فرهنگی و هویت شهر تهران در نظر دارد تندیس تعدادی از مفاخر فرهنگی کشور را در مکان‌هایی که به نام آنها مزین شده است، طراحی و اجرا کند.

به همین دلیل از هنرمندان دعوت شده با ارائه طرح پیشنهادی خود به صورت ماکت و با در نظر گرفتن شرایط اعلام شده در این فراخوان مشارکت کنند.

طرح‌ها و تندیس‌ها شامل تندیس مولوی، سعدی، حافظ، خیام، میرداماد، قائم‌مقام فراهانی، رییس‌علی دلواری و شهریار است که شرایط ساخت تندیس‌ها و محل دقیق نصب آنها به صورت جامع و کامل در فراخوان آمده است.

لازم به ذکر است که پایان مهلت ارائه طرح تندیس رئیسعلی دلواری حداکثر بدون تمدید تا تاریخ ۲۵ دی‌ماه سال جاری است. مهلت ثبت‌نام برای سایر آثار تا تاریخ ۷ اسفندماه سال جاری است.

گفتنی است، طراحی و خلق اثر پیشنهادی باید بر مبنای زندگی‌نامه و نمادهای شخصیتی، محیطی و دوره زندگی هر یک از این شخصیت‌ها انجام شود و طراحی پایه آثار متناسب با فرم تندیس و محل نصب ضروری و در انتخاب طرح مورد توجه قرار خواهد گرفت.

داوری و انتخاب آثار بر اساس نگاه هنرمندانه، خلاق هنرمند و طراحی و اجرای حرفه‌ای، توسط شورای تخصصی آثار حجمی سازمان زیباسازی انجام می‌شود.

ثبت‌نام و پذیرش طرح با رعایت تمام موارد یاد شده و زمان تعیین شده در ساعات اداری صورت می‌پذیرد و نتایج پس از زمان داوری از طریق سایت سازمان اعلام می‌شود.

هنرمندان می‌توانند با مراجعه به مرکز فعالیت‌های مجسمه‌سازی تهران، واقع در عمارت عین الدوله و تحویل موارد مورد نیاز در این فراخوان شرکت کنند.

نشانی دبیرخانه پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی شرقی، مرکز فعالیت‌های مجسمه‌سازی شهر تهران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.