زهرا حیدری داویجانی روز پنجشنبه اظهار داشت: باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی به همت و ابتکار جامعه گیاه درمانی ایران و با حمایت مستقیم ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کند.
وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: این جشنواره با هدف ترویج و فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش گروه سنی دانش آموزی در حوزه گیاهان دارویی و سبک زندگی سالم برگزار می شود.
مسئول باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی و دبیر کل جامعه گیاه درمانی ایران تصریح کرد: این باشگاه در آبانماه ۱۳۹۷ همزمان با برگزاری دومین جشنواره دانش آموزی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی توسط ریاست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر کل محترم ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آقای دکتر عصاره افتتاح شد و فعالیت علمی و آموزشی خود را آغاز کرد.
وی یادآور شد: این باشگاه دانش آموزی در نظر دارد با برگزاری نخستین جشنواره "خلاقیت و استعداد یابی دانش آموزی در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی " به شناسایی نگرش های خلاقانه، استعدادها و توانمندی های گروه سنی دانش آموزی در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی بپردازد.
 حیدری داویجانی ادامه داد: احیاء کاربرد گیاهان دارویی، ترویج زندگی سالم در جامعه، گسترش تحقیق و پژوهش در حوزه گیاهان دارویی و طب ایرانی و شناسایی و پرورش ایده های نوآورانه در این حوزه از اهداف دیگر جشنواره به شمار می رود.
وی به زمان برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در اردیبهشت ۱۳۹۹ در تهران برگزار خواهد شد.
مسئول باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی و دبیر کل جامعه گیاه درمانی ایران افزود: دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی می توانند به صورت انفرادی یا گروهی و پس از مطالعه شیوه نامه جشنواره در یکی از محورهای ماکت یا کارسازه، روزنامه دیواری، انشاء نویسی، مقاله علمی و بخش خلاقیت یا آزاد شرکت کنند.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان آثار خود را به صورت فایل pdf یا تصویر به آدرس رایانامه باشگاه د انش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی ( s _ clubherb@ihms.ir ) ایمیل کنند.
 حیدری داویجانی ادامه داد: افراد شرکت کننده می توانند آثار خود را از طریق پست به دبیرخانه برگزاری جشنواره (به آدرس: شهر ری، میدان هادی ساعی، جنب فروشگاه رفاه، جامعه گیاه درمانی ایران، کد پستی ۱۸۴۳۷۱۴۶۳۳) ارسال کنند.
وی خاطر نشان کرد: ثبت نام و ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره از ۲۵ آذر ماه آغاز و تا ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ادامه دارد.
مسئول باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی و دبیر کل جامعه گیاه درمانی ایران افزود: علاقه مندان می توانند شیوه نامه شرکت در محورهای مختلف را در سایت و صفحات مجازی باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی مشاهده کنند همچنین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با راهنمایان و مشاورین جشنواره تماس بگیرند.
وی تاکید کرد: باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی با هدف ارتقا سطح آگاهی دانش آموزان در باره سبک زندگی سالم، تنوع ژنتیکی گیاهان دارویی فلور ایران و کاربردهای آنها، آشنایی با کسب و کارها ی مختلف در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی، آگاهی بخشی درباره هدایت تحصیلی و پژوهشی و ترویج پژوهش در گروه سنی دانش آموزی در کلیه مدارس (اعم از دولتی و غیردولتی) اقدام به ارائه آموزش و مشاوره کرده است.
 وی ادامه داد: برای والدین و معلمان امکان آموزش درباره سبک زندگی سالم، آشنایی با نحوه امدادرسانی، آشنایی با شیوه های مختلف طب مکمل و ... فراهم شده است و مدیران مدارس می توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعت اداری با شماره ۰۲۱۵۵۹۳۹۴۰۱ تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنند.
حیدری داویجانی عنوان کرد: با توجه به محدودیت های فعلی، در حال حاضر تنها مدارس شهر تهران امکان برخورداری از این آموزش ها را دارند و در آینده ای نزدیک مقدمات ارائه تمامی این آموزش ها برای دانش آموزان، معلمان و والدین در سراسر کشور فراهم خواهد شد.
سایت باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی www.ihms.ir است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.