این رقابت با حضور ۱۲ تیم سه نفره از دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهرستان گتوند برگزار شد، که تیم دانش‌آموزی خلیج فارس الف، دربخش راندمانی باتحمل بار ۵۸۹ کیلوگرم رتبه نخست را کسب کرد.

در این رقابت تیم‌های دانش‌آموزی خلیج فارس الف و خلیج فارس ب از دبیرستان نمونه خلیج فارس گتوند رتبه نخست و دوم و تیم نرجس ب از دبیرستان نرجس شهر جنت مکان رتبه سوم راکسب کردند و درپایان این رقابت به تیم‌های برتر جوایزی اهدا شد.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی قیصر امین‌پور شهرستان گتوند در حاشیه برگزاری این رقابت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقه با هدف آشنایی دانش‌آموزان با اصول معماری و مهندسی، بکارگیری خلاقیت‌های دانش‌آموزان جهت طراحی سازه‌ها، پل‌ها و ساختمان‌ها، تقویت همکاری گروهی دانش‌آموزان، نشان دادن مقاومت در برابر بار استاتیکی با استفاده از رشته‌های ماکارونی و ایجاد روحیه و رقابت سالم بین دانش‌آموزان برگزار شد.

عبدالرضا اکبری‌پور افزود: این رقابت زیرنظر پژوهش سرای دانش آموزی قیصر امین پور گتوند و با کیفیت بهتر از لحاظ سازه، طراحی و استحکام نسبت به سال‌های گذشته اجرا شد.

وی ادامه داد: تیم‌های برتر برای مسابقات استانی یا کشوری اعزام می‌شوند.

دانش آموزان گتوندی اردیبهشت ماه پارسال به عنوان تنها نماینده خوزستان در مسابقات سازه‌های ماکارونی (راندمانی) رتبه سوم کشور در جشنواره ملی فجر را کسب کردند.

به گزارش ایرنا پژوهش‌سرای دانش‌آموزی قیصر امین‌پور زیرنظر اداره آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۸ در شهرستان گتوند راه اندازی شد و هم اکنون بیش از یکهزار عضو دائم دارد.

۲۳ تا ۲۸ آذرماه به نام هفته پژوهش نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.