به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دبیرخانه ستاد مدیریت محله، مهدی شیرزاد گفت: این ۳هزار و ۹۰ نفر برای ۳۵۳ کرسی مدیریت محله داوطلب شدند که نشان می‌دهد تقریبا ۹ نفر برای مدیریت هر محله اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرپرست دبیرخانه ستاد مدیریت محله بیان کرد: در این آمار مدیران محله فعلی لحاظ نشده‌اند و با احتساب این گروه این نسبت بیشتر هم خواهد شد.

به گفته وی، تبلیغات در نظر گرفته شده برای این فراخوان هم بسیار کمتر از تبلیغات صورت گرفته برای انتخابات شورایاری بود و می‌توان ثبت نام این تعداد از افراد برای سمت مدیریت محله را نشانه افزایش اقبال شهروندان به مشارکت در نهاد مدیریت محله دانست.

شیرزاد افزود: بیشترین تعداد داوطلبان سمت مدیریت محله در دو محله تهران‌پارس غربی در منطقه چهار و تهرانسر غربی در منطقه ۲۱ بوده است که در هر کدام از این محله‌ها، ۲۵ نفر داوطلب سمت مدیریت محله شده‌اند.

سرپرست دبیرخانه ستاد مدیریت محله اظهارداشت: بیشترین تعداد داوطلبان هم در منطقه چهار ثبت نام کرده‌اند و به طور متوسط در هر محله از این منطقه ۱۲ نفر داوطلب سمت مدیریت محله هستند.

وی تاکید کرد: استقبال گسترده شهروندان تهرانی از طرح فراخوان انتخاب مدیران محله می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای کیفیت و رفع نواقص نهاد مدیریت محله باشد.

شیرزاد درباره ادامه فرآیند و نحوه گزینش مدیران محله‌ها بیان کرد: بعد از مرحله ثبت نام داوطلبان، مدارک این افراد توسط دبیرخانه‌های ستاد مدیریت محله در معاونت اجتماعی مناطق ۲۲‌گانه بررسی و امتیازات داوطلبان بر مبنای یک جدول واحد مشخص و برای هر محله حداکثر ۱۰ نفر از واجدین بیشترین امتیازات به این دبیرخانه معرفی خواهند شد.

وی افزود: دبیرخانه ستاد مدیریت محله هم با تشکیل یک کانون ارزیابی اولیه و مصاحبه‌های تخصصی حداکثر پنج نفر از افراد معرفی شده را برای انتخاب نهایی به هیئت امنای محله‌ها معرفی خواهد کرد.

فراخوان ثبت نام داوطلبان سمت مدیریت محله ۱۲ تا ۲۷ آذر اجرا و داوطلبان این سمت در محله‌های مختلف از طریق یک پایگاه اینترنتی ثبت نام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.