به گزارش ایرنا، اکنون دولت دوازدهم در مسیر هرچه بیشتر توسعه قرار گرفته تا با ادامه های برنامه های دولت یازدهم زمینه تعالی و پیشرفت کشور را بیش از پیش فراهم کند.
مشارکت حداکثری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی حاکی از همراهی همیشگی مردمی است که با حضور در پای صندوق های رای نشان دادند که تحت هر شرایطی حامی افرادی هستند که با آراء خود انتخاب می کنند.
پیروزی لیست امید در کلانشهرها و شهرهای کشور نشان داد که مردم همچنان چشم امید به دولتی دارند که با تدبیر قرار است سکان اجرایی کشور به سرمنزل توسعه برساند.
عباس زارع و محمد حسین خلیلی اردکانی به ترتیب نخستین و دومین منتخب مردم در شورای اسلامی شهر کرج هستند که در گفت و گو با ایرنا به تحلیل چرایی این رویکرد مردم پرداخته اند.
عباس زارع منتخب پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی کرج با تبریک خلق حماسه 29اردیبهشت گفت: ویژگی بارز این حماسه حضور هوشمندانه و دور از هرگونه احساس مردم بود که بهترین انتخابی که می توانستند انجام دادند.
وی که پیش از این در شهرداری کرج مسئولیت داشته است، افزود: بذر امید در این سرزمین کاشته شد و آینده سرزمین ونظام در جهتی مطلوبتر از گذشته حرکت کرد.
وی ادامه داد: امروز باید به این اعتماد مردم به نحو مطلوب پاسخ بدهیم و امید مردم ناامید نشود، بنابراین وظیفه دولتمردان سنگین است.
زارع با اعلام اینکه نحوه انتخاب مردم نشان دهنده بلوغ سیاسی و اجتماعی آنان بود، گفت: این نوع انتخاب نشان داد مردم برای شهرهایشان اهداف متعالی تری را پیگیری می کنند و فارغ از ظواهر و رسوم انتخاب و گزینش می کنند.
وی اضافه کرد: انتخابات در کلانشهرهایی چون تهران، کرج، مشهد، شیراز و اصفهان نشان دهنده آن است که مردم به رویکردها و نگاه هایی که به آن اعتماد کردند، رای دادند.
زارع خاطرنشان کرد: مردم به این نتیجه رسیدند که لیست امید آینده ای بهتر در طرح شان مهیا خواهد کرد، بنابراین مسئوولیت لیست امید بسیار سنگین است و باید این اعتماد مردم را حفظ کنند و احترام قائل شوند.
وی افزود: لیست امید باید حداکثر تلاش در ارایه خدمات بهینه به مردم را بکار گیرند و کرج گرفتار مشکلاتی است که باید دید و برای حل آن گامهای اساسی برداشت.
زارع گفت: مشکلات کرج نیاز به دانش، تخصص و تجربه دارد و کسانی که در لیست امید هستند این قابلیت را خواهند داشت در جهت تعالی شهر حرکت کنند.
منتخب دیگر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت: پیروزی دکتر روحانی حاصل فهم، درک شعور بالای مردم است.
وی خاطرنشان کرد:‌ یکی از نگرانی ها این بود که تبلیغات منفی علیه دولت یازدهم را شاهد باشیم، در حالی که کارهای زیربنایی و خوبی در زمینه مسایل اقتصادی انجام شده بود.
محمد حسین خلیلی اردکانی افزود: همچنین به دلیل خرابی های گسترده در حوزه اقتصاد از دوران گذشته برون داد حوزه اقتصادی روشن نبود و با تبلیغات گسترده مبنی بر دادن وعده های مالی غیر قابل اجرا به مردم بویژه روستاییان انتظار تضعیف بیشتری برای دولت تدبیر و امید می رفت.
این منتخب شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: انتخاب مجدد دکتر روحانی نشان از درک وسیع مردم بود و نشان داد که آنها به وعده های غیرعملی توجهی ندارند و صداقت را مبنای انتخاب خود قرار می دهند.
خلیلی اردکانی با اشاره به درصد بالای مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، گفت: مشارکت بالا در همین البرز را باید پاسداشت و به مطالبات مردم بیشتر توجه کرد.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره شاهد تایید صلاحیت بیشتر داوطلبان بودیم که همین امر نیز به نوبه خود در مشارکت بالا تاثیر گذار بود.
منتخب پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی کرج گفت: این نگاه باید درسی برای آینده باشد چراکه زمینه را برای پیوند بیشتر مردم با حاکمیت فراهم می کند.
وی ادامه داد: در آینده نسبت به این امور باید توجه بیشتری داشت تا شایستگان بیشتری وارد میدان شوند.
خلیلی اردکانی اظهار کرد: امروز متن بر حاشیه غلبه پیدا کرده ودراین انتخابات زور، پول، فریب، هزینه های گزاف و قومیت گرایی جواب نداد و نتوانسته اعتماد مردم را به خود جلب کند.
وی افزود: استواری مردم در رای به لیست امید را در این انتخابات داشتیم و باید این موضوع در جامعه تشکیلات و حزب جا بیفتد.
این منتخب شورای اسلامی شهر کرج همچنین گفت:‌ در مجموع دمکراسی را احزاب رقم می زنند و این امر در استان کنار پایتخت تحقق یافت و می تواند پایه ای برای توسعه باشد.
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.