پیروز حناچی روز شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از ۴۰ طرح عمرانی و خدماتی شهرری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای آغاز به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران روزانه در حدود ۷ هزار تن پسماند تولید می شد ولی امروز با اجرای برنامه‌های آموزشی توسط شهرداری تهران این میزان به ۶ هزار و ۳۰۰ تن کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون زباله‌های حجیم و خشک در محل تولید تفکیک می شود، افزود: ایده آل شهرداری تهران این است که هیچگونه زباله‌ای از تهران به آراد کوه حمل نشود و برای رسیدن به این هدف نیازمند مشارکت مردم هستیم.

حناچی عنوان کرد: شهرداری با اجرای برنامه‌های آموزش بین مردم به دنبال تفکیک زباله تر، خشک، بازیافت پذیر و غیرقابل بازیافت در محل تولید است که با همکاری مردم این هدف قابل دسترسی است.

وی با اشاره به اینکه آب ناشی از زباله‌های تر مشکلات زیست محیطی و آلودگی منابع آبی بخش کهریزک در شهرستان ری را ایجاد کرده است، یادآور شد: شهرداری تهران با ایجاد تصفیه خانه هم اکنون ۴۰ درصد شیرابه‌های آراد کوه را تصفه می کند ولی برطرف کردن مشکلی که طی ۵۰ سال ایجاد شده است با اجرای یک طرح و در مدت کوتاه حل نمی شود.

حناچی اضافه کرد: هدف شهرداری تهران در آراد کوه بازیافت ۳۰ درصد پسماندها، تبدیل ۳۰ درصد زباله‌ها به انرژی و در نهایت دفن ۳۰ درصد پسماندها است که نیازمند سرمایه گذاری و زمان می باشد.

وی در پایان به توسعه جمعیتی شهرری طی ۲ دهه گذشته اشاره کرد و افزود: شهرداری تهران تمام تلاش خود را می کند تا شهروندان شهرری از یک زندگی منطبق با استاندارهای جهانی و مطلوی برخوردار شوند.

  به گزارش ایرنا، ۴۰ طرح شهری در زمینه ارتقاء سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، خدماتی، عمرانی و ترافیکی با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال امروز (شنبه) با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش و جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا به بهره برداری رسید.

                                              

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.