محسن هاشمی روز شنبه در آیین  بهره برداری از ۴۰ طرح عمرانی، خدماتی و شهری در شهرری اظهار داشت: مشکلات کلانشهر تهران باید در محل تولید آن برطرف شود تا شاهد انتقال آن به شهرستان ری نباشیم.

وی تحمیل مشکلات کلانشهر تهران به شهرستان ری را اصلی‌ترین دلیل مطرح شدن بحث جدایی ری از تهران دانست و افزود: شهرداری تهران باید نگاه ویژه‌ای به این شهر تاریخی و فرهنگی داشته باشد و پسماندهای تولید شده در تهران باید در محل تولید از طریق تفکیک و تبدیل از بین برود.

هاشمی تصریح کرد: انتقال پسماندهای تهران به آراد کوه کهریزک باعث مشکلات فراوانی مانند بوی نامطبوع، آلودگی زیست محیطی و تردد کامیون‌ها می شود که باید با اجرای برنامه‌های درست این مشکلات در محل برطرف شوند.

وی با بیان اینکه توسعه بهشت زهرا (س) مشکلات فراوانی از جمله ترافیک را به مردم جنوب تهران تحمیل می کند، تاکید کرد: چهار قبرستان در طرح توسعه کلان شهر تهران مطرح شده است که باید مسئولان شهری پیگیر آن باشند.

هاشمی در خصوص پسماندهای کلان شهر تهران نیز عنوان کرد: طرح جامع پسماند در مرحله مطالعاتی قرار دارد و بر اساس آن باید پسماندهای تولید شده در هر محل در همان جا تبدیل و تفکیک شود تا شاهد زباله گردی و زباله دزدی در سطح شهر نباشیم.

وی با اشاره به اینکه مطالبات مردم شهرستان ری از شورای اسلامی تهران، ری و تجریش کاملا به حق است، یاآور شد: اگر شهرداری تهران مشکلات زیست محیطی که به شهرری تحمیل کرده است را برطرف نمایند دیگر شاهد بحث‌های مانند جدای ری از تهران توسط مردم و نمایندگان شورا نخواهیم بود.

به گزارش ایرنا، ۴۰ طرح شهری در زمینه ارتقاء سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، خدماتی، عمرانی و ترافیکی با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال امروز (شنبه) با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش و جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا به بهره برداری رسید

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.