به گزارش روز دوشنبه شورای عالی قرآن مراسم تشییع پیکر خادم با اخلاص قرآن و اهل بیت(ع) مرحوم سید قاسم موسوی قهار ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه از خانه مداحان واقع در  دروازه شمیران خیابان ابن سینا خیابان مشکی به سوی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) تشییع و در این حرم به خاک سپرده خواهد شد. 

معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) نیز اعلام کرد: بنا بر وصیت مرحوم استاد سیدقاسم موسوی‌قهار، مناجات‌خوان پیشکسوت و بر اساس موافقت آیت‌الله ری‌ شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، پیکر او در محل دارالرحمه این آستان مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

عباس سلیمی در پیامی با تسلیت درگذشت این ذاکر اهل بیت(ع) نوشت: ذاکر با اخلاص اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و پیشکسوت عرصه ابتهال و دعاخوانی، برادر گرامی شادروان زنده‌یاد استاد حاج سیدقاسم موسوی‌قهار رضوان الله تعالی علیه، که علاقه و ارادت خاصی به حضرت عبدالعظیم(ع) داشت، دعوت حق را لبیک گفت و پس از عمری خدمت صادقانه و ابراز ارادت عمیق قلبی به ساحت مقدس آل‌الله به جوار رحمت حق شتافت، در حالی که گنجینه آثار صوتی آن ذاکر دلسوخته، ضمن زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن‌ عزیز سفر کرده، همواره خیرات و صدقات فراوانی را برای او به ارمغان خواهد برد.

اتحادیه موسسات و تشکل های فرهنگی قرآن و عترت کشور با صدور پیامی اعلام کرد: صدای گرم و با اخلاص این مناجات خوان خوش لحن همواره دل ها را به آسمان روانه می کرد و این بار خود به آسمان ها سفر کرد و به سر منزل مقصود رسید. 

موسوی قهار متولد ۱۳۲۵ در شهر خمین بود و پدرش در سلک روحانیت بود و سید قاسم از دوران نوجوانی همراه پدر در مسجد دعاخوانی می‌کرد و بعد از انقلاب برای خواندن دعا و مناجات به رادیو دعوت شد. وی در سال‌های پس از انقلاب و به واسطه فعالیت بیشتر، در تهران و مدتی در بومهن زندگی می‌کرد.

دعای سحر یکی از ادعیه‌ای بود که او بارها آن را خواند و سال‌هاست که از صدا و سیما پخش می‌شود. او بیش از ۳۰ سال ادعیه و مناجات‌هایی همچون دعای سحر، افتتاح، سمات و ادعیه هر روز ماه رمضان و دعای فرج را بارها زمزمه کرد و صدای دلنشین او  همواره از رادیو و تلویزیون پخش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.