مهدی دادفر روز چهارشنبه در حاشیه ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران در جمع خبرنگاران در خصوص تحقیق و تفحص از خودروسازی کشور افزود: بودجه دولت ۳۰ درصد عمومی و ۷۰ درصد مختص به شرکت‌ها و بانک‌ها است که خودروسازی، فولاد و پتروشیمی زیرمجموعه آنها هستند.

وی یادآورشد: سوال اینجاست که چرا نمایندگان در این حوزه‌ها ورود نمی‌کنند و کار را به دیوان محاسبات می‌سپارند که در نهایت یک گزارش تفریغ بودجه منتشر می کند.

دادفر اظهار داشت: در گزارش تحقیق و تفحص ذکر شده بود که دو خودروساز اصلی کشور از سال ۹۱ زیان‌ده هستند. آیا مجلس در این خصوص کاری کرد؟ آیا جلوی ضرر و زیان را گرفت؟ این در حالی است که در ماه‌های اخیر برخی از اعضای کمیسیون صنایع متهم به دریافت ۱۰۰ ها حواله خودرو شده‌اند که هنوز پرونده آن باز است.

این داوطلب ثبت نام در انتخاب با بیان اینکه در لیستی از داوطلبان صنعت خودرو برای انتخابات حاضر است، گفت: مجلسی که اقتدار نداشته باشد، نماینده آن متهم می‌شود.

وی تاکید کرد: مجلسی که با مدیرعامل خودروسازی پشت پرده مراوده دارد یا بعدا معلوم می‌شود که به اسم اشتغال و تولید نمایندگی گرفته است یا چک‌های فلان شرکت را پاس کردند و یا با اعمال نفوذ قرارداد شرکت خارجی را تحمیل کردند، اقتداری ندارد.

دادفر تصریح کرد: مگر مردم نماینده به مجلس می‌فرستند که این کارها را بکنند؟ نمایندگان مجلس موظف هستند آنچه که لیاقت مردم هست را فراهم کنند؛ آن هم از طریق قانونگذاری و نظارت قاطعانه به عملکرد دولت.

این داوطلب ثبت نام انتخابات مجلس گفت: استقلال مالی یک نماینده می تواند او را پیگیرتر و ناظرتر کند اما اکنون در مجلس چند نماینده با این ویژگی داریم؟ کار نماینده دفاع از حقوق مردم است نه لابی کردن.

وی با اشاره نقش مجلس در صنعت خودروسازی خاطرنشان کرد: آیا لیاقت مردم ما این است که امروز سوار این خودروها شوند؟ ما هر سال شاهد بودیم که هر مسئولی جلوی دوربین می‌آمد در مورد خودکفایی صنعت خودرو حرف زد اما تا روابط خارجی به مشکل برخورد، خطوط تولید خودروسازی تعطیل شد.

دادفر با بیان اینکه مجلس دهم به شدت ناکارآمد بود  ادامه داد: تا کی باید به بهانه تحریم‌ها، ناکارآمدی را توجیه کرد؟ براساس ایدئولوژی انقلاب، آمریکا و اسرائیل دشمن همیشگی ما هستند. آیا در این ۴۰ سال ساختار اقتصادی خود را بر این اساس تنظیم کرده ایم که اینگونه دچار مشکل نشویم؟

این داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نماینده‌ای نمی‌تواند و یا اجازه نمی‌دهند کار کند باید استعفا دهد، کسی که زورش نمی‌رسد غلط می‌کند بر روی صندلی مجلس بنشیند.

وی با بیان اینکه طرفدار شفافیت مالی نمایندگان هستم اضافه کرد: عقیده دارم از همان ابتدا کسانی که صلاحیت‌شان تایید می‌شود باید لیست اموال خود را اعلام کنند، اکنون دو دستگاه خودرو خارجی دارم و مستاجر هستم.

دادفر در خصوص گلایه مردم از وضعیت اقتصادی کنونی اعلام کرد: شاید مردم پای صندوق نیایند، خیلی‌ها گله‌مند هستند و به مردم بی‌احترامی شده است. مردم را چه حساب کردند که یک‌شبه تنهایی تصمیم می‌گیرند!؟

این داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: آقایان فیلم بازی کردند و یکسری خبرنگار را به سازمان برنامه و بودجه بردند به اسم آنکه در این خصوص به آنها مشاوره بدهند که وقتی اعتراض‌ها شروع شد بگویند خبرنگاران نیز اطلاع داشتند و آنان این مشاوره را داده اند! شماها مردم را چه فرض کردید که این فیلم‌ها را بازی می‌کنید!؟

وی افزود: به مردم بی‌احترامی شده و باید از این موضوع خجالت بکشید، باید گران شدن بنزین را به مردم اطلاع می‌دادید، وزارت اطلاعات رسما اعلام کرد که در صورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی، جامعه دچار التهاب خواهد شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.