موید حسینی صدر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه اعتماد مردم نسبت به مسوولان باید به آنان بازگردانده شود، افزود: نزدیک شدن مردم و مسوولان به همدیگر، بدون تردید جامعه را در برابر تهدیدها مقاوم تر می کند.
وی با اشاره به اینکه مردم دسترسی آسانی به مسوولان پشت میزنشین ندارند، اضافه کرد: این فاصله باید از میان برداشته شود و مسوولان ارتباطی صمیمی با مردم برقرار کنند.
نماینده سابق مردم خوی در خانه ملت با بیان اینکه حضور مدیران با اتومبیل های لوکس در جامعه موجب از میان رفتن اعتماد مردم می شود، افزود: مسوولان همانند دوران جنگ باید در کنار مردم و با مردم باشند تا نور امید در دل آنان زنده شود.
مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: اگرچه شرایط فعلی حاصل مدیریت دولت های گذشته بوده ولی با این وجود دولت دکتر روحانی تلاش کند روابط خود با مردم را بازسازی کند.
وی بیان کرد: امروز دیگر زمان پرداخت حقوق ها و حق ماموریت های آنچنانی نیست و تمامی مسوولان اجرایی باید زندگی ساده ای را شروع کنند تا ارتباط و پیوندی عمیق با مردم داشته باشند.
حسینی صدر، مبارزه با رشوه خواری، برخورد جدی و قاطع با احتکار، کم فروشی و گرانفروشی را از جمله مولفه هایی عنوان کرد که قدرت جامعه و مردم را در برابر بحران ها بالا می برد و اعتماد مردم را افزایش می دهد.
نماینده سابق مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و مسوولان باید بدون واسطه نسبت به رسیدگی به مشکلات مردم اقدام کنند و گوش آنان از هر زمان دیگری شنواتر باشد.
مشاور نوبخت بیان کرد: افراد دارای روحیه جهادی و ساده زیستی باید در پست های مدیریتی قرار بگیرند تا زمینه برای فرصت طلبی برخی افراد مغرض و سودجو فراهم نشود.
به گزارش ایرنا منظور از تاب آوری اجتماعی، تقویت ساختارهای اجتماعی جهت ایستادگی در برابر تهدیدهای خارجی است؛ به نحوی که تک تک افراد جامعه احساس امنیت روانی و اجتماعی کنند.
وقتی در جامعه ای امید به آینده، نشاط، عملکرد صحیح مدیران، مبارزه با عوامل فساد، کاهش آسیب های اجتماعی، عملکرد شفاف مسوولان و برابری اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، بدون تردید تاب آوری اجتماعی رتبه بالایی را به خود اختصاص می دهد.
در شرایط اقتصادی فعلی برخی با هدف سوء استفاده و خوشحال کردن دشمنان در تلاش هستند تا با بزرگنمایی مشکلات موجود و ایجاد هراس از آینده زمینه اعتراض اجتماعی را به وجود آوردند و رضایت دشمنان را جلب کنند؛ بنابراین شفاف سازی، نظارت دقیق بر قیمت ها و برخورد جدی با مفسدان اقتصادی می تواند این کشور را از وضعیت فعلی به راحتی عبور دهد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.