به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران اظهار داشت: محورهای ولیعصر(عج)، وحدت اسلامی و شوش هسته های تاریخی شهر را به بافت جدید و توسعه های نوین شهری مرتبط می سازند.

وی با بیان اینکه محور ولیعصر(عج) به عنوان شاخص ترین و طولانی ترین خیابان تهران ثبت ملی نیز شده است گفت: محدوده مورد مطالعه ولیعصر به طول چهار کیلومتر در حد فاصل میدان راه آهن تا خیابان نوفل لوشاتو و در محدوده حصار ناصری قرار دارد که شامل برخی بناهای ارزشمند تاریخی و درختان چنار کهنسال است.

اشراقی افزود: محور حافظ - وحدت اسلامی نیز یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران است و محدوده مورد مطالعه آن به طول ۵ کیلومتر در تهران ناصری حد فاصل خیابان جمهوری تا خیابان شوش بوده و شامل بناهای ارزشمند و تاریخی است.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج گفت: محور شوش نیز در حوزه جنوبی حصار ناصری به عنوان محور کار و فعالیت استفاده می شده و محدوده مورد مطالعه آن پنج کیلومتر بوده است.

وی ادامه داد: در کارگروه فنی با حفظ وضع موجود محورهای ولیعصر (عج) و حافظ–وحدت اسلامی موافقت و تصمیم گیری درباره محور شوش به ارائه مطالعات جامع ترافیکی موکول شد درنهایت و پس از توضیحات مشاور طرح تفصیلی شهر تهران و بحث و بررسی اعضاء، با عدم تعریض و حفظ وضعیت کنونی هر سه محور به دلیل حفظ هویت تاریخی شهر تهران موافقت شد.

اشراقی بیان داشت: هم چنین مقرر شد عرض کنونی کالبدهای دو طرف خیابان های مذکور حفظ و طرح موضعی ساماندهی محور ولیعصر(عج) و پهنه بندی محور حافظ–وحدت اسلامی بر مبنای حفظ هویت تاریخی شهر اصلاح و ارائه شود.

 وی در خصوص ساماندهی میدان ولی عصر (عج) نیز گفت: اعضا با طرح ساماندهی و ارتقاء کیفی میدان ولی عصر(عج) واقع در منطقه ۶ مطابق نقشه مصوب و ضوابط و مقررات موافقت کردند.

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری و اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران تشکیل شد. در این جلسه حفظ سه محور تاریخی ولیعصر (عج)، وحدت اسلامی و شوش بدون تعریض تصویب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.