به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید حسن خمینی روز چهارشنبه در اختتامیه جشنواره دستاوردهای کانون‌های‌ فرهنگی و استان تهران، تاکید کرد: نسل اول تا سوم انقلاب باید آموزه‌ها و آرمان‌هایی که ملت بزرگ ایران در طول پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی بخاطر آن انواع رشادت‌ها و حماسه‌ها را خلق کردند را در میان نسل جدید کشور نهادینه کند.

وی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران با تکیه بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب توانستند در جنگ نابرابر تحمیلی حتی یک وجب خاک کشور را به دشمن ندهند، عنوان کرد: فرهنگ و ارزش‌های نسل گذشته باید به نسل جوان کشور تبیین شود.

سید حسن خمینی هدف اصلی هر نسلی را انتقال فرهنگ و ارزش‌ها به نسل بعد خود دانست و افزود: اگر شاگردان معلمی از وی بهتر بودند حتما در کار معلم سستی و ضعفی وجود دارد و یا اینکه شاگردان آنگونه که باید از محضر معلم استفاده نکرده‌اند.

وی یاد آور شد: انتقال ارزش‌های جامعه به نسل جوان کشور اگر به خوبی انجام شود شاهد درجا زدن و افتخار صرف به گذشته نخواهیم بود بلکه نسل جوان با علم به اینکه که بوده و می خواد به کجا برسد اهداف گوناگونی را دنبال خواهد کرد.

در ادامه این برنامه معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اولین جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی استان تهران، گفت: این جشنواره در قالب یک نمایشگاه ۳۰ غرفه‌ای با مشارکت ۱۶۰ هنرجو در رشته های قرآن، عترت، شعرخوانی، ورزشی، هنرهای دستی و تجسمی در حرم امام راحل برگزار شد.

علیرضا کاظمی با بیان اینکه این نمایشگاه از دهم تا سیزدهم آذر ماه همه روزه برای بازدید علاقه‌مندان برپا بود، اضافه کرد: ۱۲ هزار دانش آموز از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران از این نمایشگاه و جشنواره بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.