به گزارش ایرنا، مراسم تودیع حجت الاسلام علی ملکوتی  دادستان سابق شهرستان ری و معارفه غلامرضا نوفرستی دادستان جدید این شهرستان عصر امروز (یکشنبه) با حضور غلامعلی محمدی قائم مقام دادگستری کل استان تهران، حسین توکلی کجانی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، رسول جلالی رییس دادگستری شهرستان ری، امامان جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان، قضات، کارکنان دادگستری و خانواده‌های معزم شهدا در تالار فاطمه الزهرا (س) شهرری برگزار شد.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران در این مراسم ضمن تجلیل از خدمات دادستان سابق شهرستان ری، گفت: قوه قضاییه یکی از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مردم در شرایط فعلی کشور در مبارزه با ظلم و ایجاد عدالت در جامعه چشم امید به آن بسته‌اند.

غلامعلی محمدی با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی که قوه قضاییه را احصاء کننده حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق عدالت در جامعه کرده است، افزود: قضات و کارکنان دادگستری‌ها به عنوان مدعی العموم و شمشیر عدلیه باید با جدیت و پشتکار مثال زدنی به جنگ با معارضان بیت المال و زیاده خواهان جامعه بروند.

وی اضافه کرد: دادستان شهرستان ری به عنوان قبله تهران و بزرگترین شهر فرهنگی، تاریخی و صنعتی استان تهران باید ضمن ایجاد عدالت در جامعه در خصوص راه‌های پیشگیری از وقوع جرم نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

دادستان جدید شهرستان ری نیز در این مراسم با اشاره با بیان اینکه شهرستان ری به واسطه حضور مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از چهار شهر مذهبی کشور محسوب می شود، اظهار داشت: مردم این شهرستان که از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی بودند باید از لحاظ امنیت در سطح بالایی باشند.

غلامرضا نوفرستی ایجاد ستاد فرماندهی مستقل در شهرستان ری را یکی از راه‌های ایجاد امنیت و آرامش در جنوب استان تهران عنوان کرد و افزود: دادستانی این شهرستان در دوره مدیریت جدید خود با قدرت تمام به دنبال این هدف خواهد رفت.

وی پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر برنامه‌های مدیریت جدید دادستانی شهرستان ری عنوان کرد و یادآور شد: دادستانی با همکاری سایر ادارات دولتی مانند جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، محیط زیست و اتحادیه‌های می توانند در کاهش جرایم ریز و درشت نقش برجسته‌ای داشته باشند.

نوفرستی ادامه داد: دادستان در دوره جدید با همکاری سایر ادارات و نهادهای دولتی تا حد امکان زمینه‌های وقوع جرم را کاهش خواهد داد تا بدین وسیله منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رییس قوه قضاییه در این خصوص اجرا شود.

غلامرضا نوفرستی از خرداد سال ۱۳۸۲ به مدت ۱۰ سال در سمت‌های دادیار و بازپرس در دادستانی شهرستان ری انجام وظیفه کرده و پنج سال نیز به عنوان رییس شعبه پنجم و معاون دادستان این شهرستان به خدمت مشغول بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.