پیروز حناچی عصر چهارشنبه در اختتامیه چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار مصرف بهینه انرژی در بوستان گفتگو در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران مدعی شده است که یکی از دلایل غافلگیری شهرداری تهران در حین بارش برف هفته گذشته، عدم انعقاد قرارداد با پیمانکاران برف‌روبی بوده است، خاطرنشان کرد: موضوع اینگونه که مطرح شده نیست و صحت ندارد.

وی افزود: این طبیعی است که هر قراردادی بسته به سختی و بزرگی آن قیمت مصوبی دارد و عموماً پیمانکاران ترجیح می‌دهند قراردادها را با رقم بالاتری ببندند تا سود بیشتری عاید آنها شود.

حناچی گفت: در جریان انعقاد قرارداد با پیمانکار برف‌روب این گونه نبود که اعتبارات را کاهش دهیم بلکه اعتبارات اتفاقاً افزایش هم داشته است اما تلاش کردیم تا رقم قراردادها به رقم واقعی آن نزدیک شود تا پول کمتری از جیب مردم که عوارض پرداخت می کنند، داده شود.

شهردار تهران گفت: این نوع قراردادها روز قبل از بارش برف بسته و به امضا رسیده بود و این گونه نبود که در روز شنبه پیمانکاران قرارداد نداشته باشند و کار زمین بماند.

۲۵ آبان بارش برف از ساعت هفت و ربع همزمان با پیک ترافیک در سطح معابر منطقه یک آغاز شد که همین موضوع سبب شد که معابر منطقه قفل و امکان تردد خودروهای مکانیزه برای شن و نمک پاشی وجود نداشته باشد.

به گزارش ایرنا در این رابطه نیز علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری خود که در پنجم آذر ماه برگزار شد بیان کرد که یکی از مناطق شهرداری سال گذشته ۱۰میلیارد تومان برای برف روبی اعتبارات داشت اما امسال این اعتبار به ۵.۸ میلیارد تومان رسید و همین امر باعث شده تا کسی پای کار قرارداد بستن نیامده است.
وی درباره اینکه چرا شهرداری برغم تذکرات شورای اسلامی شهر تهران مقصران حادثه برف هفته گذشته را معرفی نکرد، گفت: در رابطه با موضوع برف شورا تذکر جدی داد و اکثر اعضای شورا نسبت به این موضوع واکنش جدی داشتند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در روز بارش برف شخصا به مرکز کنترل ترافیک رفته و اظهارداشت: روز شنبه برف بارید و مردم در ترافیک ماندند، به طور قطع شهرداری آمادگی لازم را نداشت و به طور محسوس مشخص بود که شهرداری غافلگیر شده است.
اعطا گفت: برخی از همکاران می گفتند هشدارهای سازمان هواشناسی کافی نبوده، اما به این نتیجه رسیدیم که قرارداد پیمانکاران برف روبی به موقع منعقد نشده است.
وی ادامه داد: کلیت این موضوع از این قرار است که در فراخوانی که برای مناقصه داده شده به دلیل کاهش منابع مناطق پیمانکاران زیادی پای کار نمی آیند و همین امر باعث می شود قرارداد برف روبی به موقع منعقد نشود.


حمایت دولت از ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت 

شهردار تهران در این خصوص در ادامه سخنانش اعلام کرد: امروز در جلسه هیات وزیران قول هایی از دولت در زمینه حمل و نقل عمومی پایتخت گرفته شد که در صورت نهایی شدن آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

حناچی درباره توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به افزایش قیمت بنزین و مراجعه بیشتر مردم افزود: امروز در دولت این موضوع بحث شد و طبیعی بود که با افزایش قیمت بنزین مراجعه به حمل و نقل عمومی افزایش یابد،  آمارهای ما نشان از افزایش ۲۰ درصدی در این زمینه دارد ضمن اینکه، تلاش می کنیم در کوتاه مدت چندین دستگاه واگن قطار و اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری که چرا در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها تحت عنوان مبحث ۱۹ هیچ اتفاقی نیفتاده است، گفت: اتفاقاتی در این زمینه  افتاده اما انتظار ما بیش از این هاست، در دهه ٧٠ پنجره های یو پی وی سی، شیشه های دوجداره، درهای مناسب درزبند، پنجره های استاندارد با پایه های واشر و همچنین شرکت هایی برای تولید محصولات که ظرفیت حرارتی آنها متفاوت با روش های سنتی وجود نداشت اما اکنون همه ظرفیت ها در داخل  کشور مهیاست.

شهردار تهران گفت: شرکت هایی که بر روی موتورخانه ها و تاسیسات حرارتی و برودتی برای کاهش مصرف انرژی کار می‌کنند وضعیت بهتری نسبت به قبل دارند اما باز هم این شرایط ایده آل ما نیست چراکه این موضوع یک فرایند است که از مصالح استاندارد تا نظارت‌های تکمیلی آغاز می شود و شهرداری ها در این زمینه بسیار نقش دارند، در تلاش هستیم همکاران ما در شهرداری نسبت به موضوع با حساسیت بیشتری برخورد کنند و تلاش می کنیم که میزان مصرف انرژی در بخش خانگی و اتلاف آن که حدود ٣٣ درصد و بیشترین سهم را دارد به حداقل برسانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.