انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در خصوص افراد دستگیر شده نیز گفت: افراد بسیاری دستگیر شده اند، قوه قضائیه به این موضوع به خوبی ورود پیدا کرد و دستگیرشدگان در حال غربالگری هستند.

استاندار تهران گفت: قوه قضائیه نسبت به آزادی افرادی که جرم خفیفی داشتند اقدام کرد و این استان نیز پس از این غربالگری، گزارش نهایی دستگیرشدگان را در اختیار رسانه ها قرار می دهد.

سهمیه سوخت استان تهران در ستاد مبارزه با قاچاق کالا بررسی شد

موضوع سامانه ثبت الکترونیکی اطلاعات انبارها، ورود و خروج کالا به آنها و صدور بارنامه ها بر اساس این اطلاعات از سال ۹۶ در سطح کشور پس از ابلاغ مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت و در این نشست، روند ثبت اطلاعات و فعالیت این سامانه مورد بررسی قرار گرفت.

از دیگر مباحث مطرح شده در این ستاد موضوع افزایش نرخ کرایه وانت بارها بود، موضوعی که پیش از این دو بار در ستاد تنظیم بازار نیز مطرح شده بود چون افزایش این تعرفه بر قیمت نهایی سایر کالاها نیز تاثیرگذار است.

استاندار تهران در پایان این نشست و در حاشیه آن در جمع خبرنگاران اعلام کرد: حتما باید نسبت به تکمیل اطلاعات در سامانه انبارها، اقدام شود و فرمانداران گزارش اقدامات خود را ارائه کنند.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: در خصوص نرخ کرایه وانت بارها نیز باید اعلام کرد که با وجود افزایش قیمت بنزین، سایر  اقلام مربوط به خودروها تغییری نکرده است، در حالی که رانندگان وانت ها اقدام به افزایش قیمت‌ها حتی تا بیش از سه برابر نیز کرده اند.

وی به تعیین سهمیه برای وانت بارها اشاره کرد و مصوبه این ستاد برای این خودروها را ساماندهی این وضعیت مطالبه بارنامه از آنها برشمرد.

وانت های بدون بارنامه

یکی از مباحثی که در این ستاد پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به آن گلایه مند بود، موضوع الزامی نشدن ارائه بارنامه توسط وانت بارها بود، که نتیجه سخت شدن رصد قیمت ها و ارزیابی عملکرد این رانندگان محسوب می شود.

در همین زمینه استاندار تهران گفت: بحثی را راهداری و پلیس راهور مطرح کرد مبنی بر اینکه هنوز دریافت بارنامه به آنان تکلیف نشده است و این ستاد تاکید کرد که در استان تهران حتما باید این اقدام برای جلوگیری از افزایش نرخ ها و کرایه ها انجام گیرد.

محسنی بندپی به تعهد مسئولان دولت در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت ها اشاره و تاکید کرد: بالا رفتن کرایه وانت بارها بر نرخ نهایی کالاها نیز تاثیرگذار است از همین رو باید قیمت ها را کنترل و مراقبت کرد.

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که در خصوص وانت بارها مطرح شد، بی رغبتی رانندگان نسبت به دریافت کارت هوشمند بود، در حالی که این ستاد اتحادیه و هیات امنای وانت بارها را مکلف به اطلاع رسانی در خصوص لزوم دریافت کارت هوشمند سوخت در مهلت مقرر کرد.

استاندار تهران تصریح کرد: در صورتی که پس از اتمام مهلت قانونی نتوانستند کارت هوشمند دریافت کنند یا پیگیری نکرده اند، تصمیم های دیگری گرفته می شود و ممکن است از فعالیت آنان جلوگیری شود.

مصرف واقعی گاز مایع تهرانی ها دو برابر سهمیه

محسنی بندپی ادامه داد: بنا به اطلاعات شرکت نفت و پخش فرآورده های نفتی استان تهران، میزان مصرف واقعی گاز مایع در این استان دو برابر عدد سهمیه است.

وی یادآورشد: بنا شد سازمان صنعت، معدن و تجارت میزان واقعی گاز مایع مورد نیاز این استان را تا جلسه آینده شناسایی و اعلام کند.

استاندار تهران در ادامه یکی دیگر از مصوبه های این جلسه را تولید محتوا برای فرهنگ سازی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد.

رسوب و باز توزیع کالاهای قاچاق کشور در تهران

وی در ادامه به میزان کالای قاچاق وارد و کشف شده در این استان اشاره کرد و افزود: در هیچ استانی به اندازه تهران، به این میزان کالای قاچاق رسوب و جمع آوری شده در سازمان اموال تملیکی ثبت نشده است.

محسنی بندپی اظهارداشت: باید در استان تهران اقدامات همه جانبه ای را برای نگهدای و ساماندهی اموال کشف شده و پیشگیری از ورود کالاهای قاچاق جدید انجام داد.

استاندار تهران به تداوم مبارزه با قاچاق پوشاک با برندهای خارجی به عنوان یک تکلیف اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده، نزدیک ۵۰ درصد فروشگاه های فعال در این زمینه، شیوه فعالیت خود را تغییر داده اند که حکایت از اثربخشی اقدامات مقابله ای انجام گرفته دارد.

وی تاکید کرد: در کنار مبارزه با قاچاق کالا، باید این موضوع را به خاطر داشت که تولیدکنندگان داخلی علاوه بر رعایت قیمت باید بر لزوم ارتقای کیفیت کالای تولید شده نیز تاکید داشته باشد.

پیش از این موضوع مقابله با پوشاک برند قاچاق یکی از دستور جلسه های مستمر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.