به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی باغ کتاب تهران، این نشست فردا-چهارشنبه(۲۲ آبان) به میزبانی وحید قاسمی فعال حوزه شهر و معماری برگزار می‌شود.

در این برنامه با حضور کارشناسان و علاقه‌مندان به تهران‌پژوهی و تاریخ ابعاد مختلفی از این موضوع بررسی خواهد شد.
در بیست و دومین برنامه «چهارشنبه‌های تهران» شادمهر راستین معمار و پژوهشگر معماری با موضوع تئاتر شهر، مقصد شهری صحبت خواهد کرد.

در بخش بعدی برنامه کاوه فولادی‌نسب داستان‌نویس و پژوهشگر شهری درباره تئاتر شهر و جایگاه این فضا و مخاطبان سخنرانی می‌کند.

همچنین فرزانه ابراهیم‌زاده کارشناس تاریخ و تهران‌پژوه نیز به‌ عنوان سخنران پایانی برنامه، درباره مکان‌های تاریخی اطراف تئاتر شهر صحبت خواهد کرد.  
در این برنامه دو مستند کوتاه با موضوع چنارستان و پارک دانشجو نمایش داده می‌شود.
مجموعه تئاتر شهر واقع در چهارراه ولیعصر(عج)، یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های تئاتری ایران است.

ساختمان مدور این مجموعه یکی از شاهکارهای معماری ایران به شمار می‌رود و طراحی آن را بیژن انصاری با الهام از برج طغرل شهرری انجام داده است.

ساخت این مجموعه سال ۱۳۴۶ آغاز و هشتم بهمن ۱۳۵۱ افتتاح شد.  
فصل دوم برنامه «چهارشنبه‌های تهران» که از ابتدای پاییز، هر چهارشنبه در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود، از دریچه معماری، تاریخ، فرهنگ، خرده‌فرهنگ‌ها و شناسه‌های مکانی به بررسی شهر تهران می‌پردازد. برنامه‌های قبلی با موضوع معماران معاصر تهران، خیابان سی تیر، بهارستان، موزه‌های تهران، آرامستان‌ها و خفتگان تهران و میدان توپخانه برگزار شده است.

محل برگزاری این برنامه روزهای چهارشنبه هر هفته در راهروی سروستان باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی است.

شرکت برای عموم رایگان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.