به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا آقایی در حاشیه بازدید از مراحل تکمیل پروژه سیستم تصفیه فاضلاب باغ کتاب تهران اظهارداشت: این پروژه یکی از شاخص ترین و پیشرفته ترین پروژه های زیست محیطی شهر تهران است که سال 1395 طرح مطالعاتی آن انجام گرفت و عملیات اجرایی پروژه در سال 96 همزمان با تکمیل و افتتاح مجموعه باغ کتاب آغاز شد.
وی گفت: با توجه به مساحت حدود 10 هزار متر مربعی فضای سبز باغ کتاب، اهمیت و ضرورت آبیاری این فضا، سیستم تصفیه فاضلاب باغ کتاب با هدف بازچرخانی و استفاده مجدد از فاضلاب مجموعه باغ کتاب برای آبیاری فضای سبز انجام گرفت.
آقایی با بیان اینکه این سیستم قادر است فاضلاب انسانی مجموعه و بخشی از آب های سطحی و آب های زهکش جمع آوری شده را تصفیه کند، افزود: سیستم تصفیه فاضلاب باغ کتاب روزانه 150متر مکعب آب با کیفیت را برای آبیاری فضای سبز مجموعه باغ کتاب تهران تولید می کند که نقش به سزایی در صرفه جویی آب دارد.
به گفته سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، به دلیل قرارگیری باغ کتاب تهران در محدوده شهری، بحران فزاینده آب و عدم مجوز استفاده از آب لوله کشی شهر یا حفر چاه برای تأمین آب برای آبیاری در سال های آینده، لزوم وجود چنین سیستمی ضروری است و می تواند در دراز مدت بهترین راهکار پایدار برای بهره برداری مناسب از فضای سبز مجموعه باغ کتاب باشد.
آقایی، جلوگیری از ائتلاف انرژی و استفاده بهینه از منابع آب سطحی و فاضلاب را از مزایای عمده سیستم تصفیه فاضلاب باغ کتاب عنوان کرد و گفت: ضرورت قرارگیری استفاده از این الگو برای بازچرخانی فاضلاب و رواناب های شهری در مجموعه های تجاری، فرهنگی و عمومی در دستور کار مسئولین شهری بیش از پیش احساس می شود.
سیستم تصفیه فاضلاب باغ کتاب تهران برای نخستین بار در کشور با تکنولوژی پیشرفته روز دنیا، بیوراکتور غشایی با غشاهای پلیمری هالوفایبر یا سیستم MBR طراحی و اجرا شده که قابلیت تصفیه و باز‌چرخانی فاضلاب انسانی با راندمان بیش از 90درصد و کیفیتی نزدیک به کیفیت آب شرب را دارد.
مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران طراحی و ساخته شده است.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.