به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده » روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در اراک افزود: مقرر شده فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس این استان در بهمن ماه امسال به همراه باغ موزه های پنج استان دیگر کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهوری بهره برداری شود.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح در چهار ماه اخیر به شرایط قابل قبولی رسیده و اگر با سرعت پیش رود، 75 درصد پیشرفت فیزیکی مقرر شده، محقق می شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح پیمانکاران و بخش خصوصی حمایت های جدی داشته اند که جای تقدیر دارد.
آقازاده اظهار داشت: سپاه روح الله استان مرکزی نیز در راستای اجرای این طرح تمام امکانات خود را به کار گرفته و در مجموع استان برای تکمیل این طرح همه توان خود را به کار گرفته است.
وی عنوان کرد: انتظار است شهرداری همه تلاش خود را برای اجرای فضای سبز 2 قطعه پیش بینی شده تا پایان دی ماه جاری به کار گیرد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: تلاش شود افزایش تیم های اجرایی برای تکمیل کف پوش ها و کانال مجموعه نیز تا پایان دی ماه جاری صورت گیرد.
آقازاده تصریح کرد: نشست دیگری پایان دی ماه جاری در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی برگزار می شود تا تصمیمات جدید برای این طرح ملی اتخاذ شود.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تلاش های زیادی برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس این استان صورت گرفته و این روند باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
سردار «محسن کریمی» افزود: باغ موزه دفاع مقدس یکی از جانمایی های پیش بینی شده برای برگزاری کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی است.
وی بیان کرد: همه تلاش ها برای برگزاری مطلوب این کنگره با رعایت قناعت و صرفه جویی در امور نیز به کار گرفته شده و سعی شده در برگزاری آن بیشتر از مشارکت بخش خصوصی و مردم بهره گیری کرد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: امور فرهنگی هزینه بر است و هر چه در این بخش سرمایه گذاری شود، جا برای کار کردن وجود دارد.
سردار کریمی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه در سایه بی توجهی به مسائل فرهنگی ایجاد شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: عملیات اجرایی طرح باغ موزه دفاع مقدس این استان شتاب خوبی به خود گرفته است.
«مهدی زندیه وکیلی» افزود: برخی قراردادهای این طرح هنوز تعیین تکلیف نشده که توجه به آن امری ضروری است.
وی بیان کرد: مانع خاصی برای تکمیل فاز نخست این طرح در مهلت تعیین شده وجود ندارد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی هم در این نشست گفت:عملیات اجرایی باغ موزه این استان با اهتمام استاندار و سایر مسئولان و مدیران استان با پیشرفت قابل توجهی همراه شده است.
«مصطفی مشایخی» افزود: پیشرفت فیزیکی ساختمان مدیریت این طرح 100 درصد، ساختمان گالری 40 درصد، محوطه پارکینگ 90 درصد، قسمت شهدای گمنام و محوطه آن 95 درصد، سردر ورودی 100 درصد، دیوار لاله ها 90 درصد و محوطه فضای سبز و سنگ فرش 45 درصد است.
وی بیان کرد: مجموع پیشرفت فیزیکی باغ موزه ملی دفاع مقدس استان مرکزی 53 درصد است و امید است پیشرفت این طرح تا پایان دی ماه جاری به 70 درصد برسد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: 60 محقق و پژوهشگر در حوزه موزه آرایی و بیش از 160 هنرمند و نویسنده در حوزه دفاع مقدس با این بنیاد همکاری دارند.
مشایخی گفت: در راستای اجرای این طرح سه میلیارد و 600 میلیون ریال از هشت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار استانی اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: در خصوص قرارداد مالون کاری این طرح نیز از سه میلیارد ریال اعتبار استانی، یک میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی عنوان کرد: در بخش اعتبارات ملی نیز 6 میلیارد و 750 میلیون ریال تخصیص یافته است.
استاندار مرکزی قبل از برگزاری این نشست از بخش های مختلف عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس این استان بازدید کرد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است و این استان 6 هزار و 200 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.