«مصطفی مشایخی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 40 میلیارد ریال اعتبار امسال برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی اختصاص داده شده و برای تکمیل آن 60 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی ادامه داد: بخش اول باغ موزه دفاع مقدس شامل محوطه سازی، باغ ایرانی، کانال ارتباطی، یادمان شهدا، فضای سبز، ساختمان اداری، نگارخانه و سالن آمفی تئاتر تکمیل شده که همزمان با دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: بخش دوم باغ موزه این استان نیز شامل مجموعه گالری ها است که عملیات اجرایی آن کلید خورده و در صورت تامین اعتبار 60 میلیارد ریالی سال آینده تکمیل و بهره برداری می شود.
مشایخی گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی کلانشهر اراک، ساخت گالری باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی به شهرداری اراک واگذار شد و مدیریت شهری اراک نیز پیمانکار مربوطه را انتخاب کرده و علاوه بر تخصیص اعتبار از سوی این دستگاه ماشین آلات و تجهیزات سنگین شهرداری نیز در باغ موزه فعالیت می کنند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: مجموعه گالری باغ موزه دفاع مقدس در 42 غرفه طراحی شده که اسناد و عکس های معرف نقش استان مرکزی در هشت سال دفاع مقدس در آن به نمایش گذاشته می شود.
باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع طراحی شده که هشت هزار متر مربع آن زیربنای فرهنگی است.
استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
129 شهید گمنام در 47 نقطه استان مرکزی به خاک سپرده شده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.