به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری شامگاه یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: این طرح که از سال 89 آغاز شده است با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع در 5 هکتار در حال احداث است.
وی تصریح کرد: این مرکز 20 هزار مترمربع فضای سبز شهری و 16 هزار مترمربع فضای سبز عملیاتی دارد و ترکیبی از موزه دفاع مقدس، فرهنگسرا و یادمان است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بخش های اصلی این طرح شامل گنجینه دفاع مقدس، دروازه قرآن، محور عروج، محور آب، محل نمایش ادوات نظامی و دیدارهای نمایشی مورد استفاده در جنگ های کوهستانی، میدان موانع، خط الرأس و سنگرهای دیده بانی، پل اروند، پل ورودی و سیاه چادرها، المان های نصب تصاویر شهدا و یادمان های سرداران و فرماندهان شهید و دسترسی های سواره است.
ذوالفقاری تاکید کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری شامل بخشی از محوطه و سالن آمفی تئاتر تا دهه فجر سال جاری بهره برداری می شود.
وی افزود: کارگروهی متشکل از برخی اساتید دانشگاهی، مسئولان، هنرمندان و رزمندگان دوران جنگ تحمیلی در چهارمحال و بختیاری برای تولید محتوا مختص باغ موزه دفاع مقدس استان فعال شده است.
به گزارش ایرنا، باغ موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری رو به روی بوستان تهلیجان در دست احداث است که به عنوان مرکزی برای نمایش دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس در استان راه اندازی می شود.
تیپ مستقل 44 حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به عنوان تیپ خط شکن در جنگ تحمیلی نقش مهمی در دفاع مقدس برعهده داشت.
رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: تمامی زیرساخت های مورد نیاز برای احداث باغ موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری از سوی مدیریت شهری شهرکرد به موقع تامین شده است.
حیدر علیپور دهکردی تصریح کرد: شورای اسلامی شهرکرد مصوبات لازم برای همکاری شهرداری در راستای تسهیل امور مرتبط با احداث باغ موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری را صادر کرده است.
شهردار شهرکرد نیز گفت: این شهرداری برابر اعتبارات دولتی برای محوطه سازی باغ موزه دفاع مقدس هزینه می کند.
نورالله غلامیان دهکردی تاکید کرد: با فهرست بهای جدید محوطه سازی باغ موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری حداقل 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی یادآور شد: بهره گیری از ظرفیت ها و اعتبارات ملی برای تسریع در روند اجرایی، تکمیل و بهره برداری کامل از باغ موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ضروری است.
چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بیش از 2 هزار و 400 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.