پیروز حناچی روز سه شنبه در حاشیه تقدیر از تاکسیرانی که ۷۰ هزار یورو را به توریست لهستانی بازگردانده بود در جمع خبرنگاران توضیح داد: امروز شاخص آلودگی هوا ۱۳۳ هست و در آستانه هشدار هستیم.
وی ادامه داد: آلودگی هوا فقط مختص تهران نیست و در شهرهای اطراف هم وضعیت حادتر است.
به گفته حناچی، آلودگی هوای تهران در فصول سرد به دلیل پدیده اینورژن (وارونگی هوا) است؛ اگر باد بوزد اوضاع خوب می شود ولی تا امروز ۹ روز است که هوا ساکن است.
وی درباره طرح های موقتی آلودگی هوا هم گفت: فقط شهرداری در این خصوص تصمیم گیری نیست و شورایی در استانداری فعال است که همه نقطه نظرات در آنجا مطرح می شود.
شهردار تهران ادامه داد: تصمیمات در این شورا بر اساس خرد جمعی گرفته می شود البته ما تا مرز تعطیلی هم هنوز فرصت داریم اما امیدواریم به آنجا نرسد.
وی تاکید کرد: شهروندان باید بدانند که اگر شاخص های آلودگی هوا از حد که گذشت حتی یک خودرو تک سرنشین هم سم است.
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که برغم مصوبه کمیته کاهش آلودگی هوای تهران بلیت برخی خطوط اتوبوس رانی نیم بها شده است، گفت: تنها در برخی از خطوط که تعداد اتوبوس ها کم و متعلق به بخش خصوصی بوده به دلیل آپدیت نشدن (به روز نشدن) سیستم این اتفاق رخ نداد.
حناچی افزود: بلافاصله این مشکل پس از اعلام شهروندان و گزارش‌های واصله حل و بلیت نیم بها حساب شد.
وی درخصوص نوسازی حمل و نقل عمومی هم گفت: این موضوع در دست اقدام است و اقدامات اولیه ورود ۶۵۰ واگن جدید هم تامین اعتبار شده است و تامین اتوبوس نیز در کمیسیون زیربنایی دولت هم در حال پیگیری است.
شهردار تهران در مورد فرونشست زمین و اقدامات شهرداری در این زمینه گفت: علت اصلی فرونشست استفاده بی رویه از منابع آبی زیرزمینی است و جهت گیری این است که برداشت ها را کم کنیم.
وی ادامه داد: این اقدام آغاز شده اما مساله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد موضوع بازچرخانی آب است که نیازمند تکمیل حلقه تصفیه خانه های محلی است.
به گفته شهردار تهران، برنامه های ما در حوزه مبارزه با فرونشست میان و بلندمدت است و برای این امر اقدام سریع و عاجلی نداریم.
حناچی در مورد زمان ارسال لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به شورای شهر نیز اظهار امیدواری کرد: تمام تلاش ما این است که مطابق برنامه سوم بودجه تنظیم شود و رویکرد ما تحقق شعارهایمان است.
وی با اشاره به این شعارها و اهداف ادامه داد: پیاده محور شدن، ایجاد مسیر دوچرخه و پیاده، توسعه قلمرو عمومی و وارد شدن موضوع محله محوری که مقدمات آن برگزاری انتخابات شورایاری بود.
وی درخصوص اصلاح ساختار شهرداری نیز گفت: این یک موضوع اساسی است و باید بدانیم که در شهرداری ۱۶ هزار و ۳۰۰ پست سازمانی داریم و بیش از ۶۷ هزار نیرو؛ چالش اصلی ما حجم بار نیروی انسانی است.

اسناد بدهی شهرداری تهران منتشر می شود
حناچی درباره انتشار اسناد بدهی گذشته شهرداری تهران نیز تصریح کرد: این اسناد را در رسانه ها منتشر نمی‌کنیم اما حتما منتشر خواهد شد.

نمایشگاه های پرمخاطب در شهر آفتاب برگزار می شود
شهردار تهران اعلام کرد که قرار است لیست نمایشگاه ها تا پایان سال تهیه و نمایشگاه های پرمخاطب در شهر آفتاب برگزار شود.
وی توضیح داد: این روزها که نمایشگاه پرمخاطبی نداریم اما در شورای ترافیک در خصوص این موضوع بحث شد و قرار بر این است لیست نمایشگاه ها را تا پایان اسفند ارایه کنند تا اگر نمایشگاه پرمخاطبی بود تمهیدات لازم برای انتقال به شهر آفتاب را هماهنگ کنیم.

نظر پلیس در خصوص طرح ترافیک گرفته شده است
وی در واکنش به انتقادات رئیس پلیس پایتخت نسبت به طرح جدید ترافیک (کنترل آلودگی هوا) نیز تصریح کرد: اتفاقا در شورای ترافیک موضوعات مطرح می شود و نماینده پلیس حضور دارد و باید به جای تصمیمات سلیقه ای به سمت اجرای قانون بریم.
شهردار تهران صبح امروز در پویش سه شنبه های بدون خودرو به همراه جمعی از تاکسیرانان تهرانی مسافت بین میدان توحید تا میدان ولی عصر(عج) را رکاب زدند.
همچنین در حاشیه این پویش از تاکسیران امانت دار تهرانی که ۷۰ هزار یورو یک توریست لهستانی را به وی بازگردانده بود، تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.