حسین کاغذلو روز سه شنبه در چهاردهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان تهران که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شهرستان ورامین از ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده شهری و ۲۲۰ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی برخوردار است که از نظر بافت فرسوده، ورامین سومین شهرستان استان تهران پس از شهر تهران و بهارستان است.
وی مساحت بافت فرسوده شهرستان ورامین را نسبت به کل مساحت شهرستان ۱۴.۴ درصد و مساحت مجموع بافت فرسوده شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی ورامین را نسبت به کل مساحت شهرستان، ۲۷.۷ درصد اعلام کرد.
وی ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، ۹ محله شهرستان در حوزه بافت فرسوده و ۵ محله ورامین در حوزه سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده که بر اساس مصوبات جلسه ستاد بازآفرینی شهری سال ۹۷، سه منطقه مرکزی، امرآباد و خیرآباد ورامین در حوزه بافت فرسوده و منطقه ده شریفا در حوزه سکونتگاه‌های غیر رسمی برای اجرای طرح های اقدام مشترک در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در برنامه اقدام مشترک ستاد بازآفرینی شهری، ۵ محور اصلی شامل توسعه امکانات و خدمات روبنایی در مقیاس شهری مانند احداث فرهنگسرا، سالن ورزشی و کتابخانه، ارتقاء زیرساخت شهری مانند بهسازی و توسعه خطوط آبرسانی، به‌سازی فضای شهری و محله‌ای و توسعه قلمرو مانند تجهیز فضای شهری، احداث خیابان و میادین، ارتقاء توانمندی‌های اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و به‌سازی و مقاوم سازی مسکن مورد توجه قرار دارد.
کاغذلو اظهار داشت: به منظور اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری، ۳۴ برنامه با همکاری ۱۰ دستگاه شامل بهزیستی، صنعت، معدن و تجارت، گاز، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، شهرداری، آموزش و پرورش، برق و آب و فاضلاب طراحی شده است.
وی تصریح کرد: در برنامه اجرایی سال ۹۸ و از محل اعتبارات ملی، ۴ اقدام و برنامه شامل اصلاح، ساماندهی و ارتقا شبکه دسترسی، احداث مرکز نگهداری معتادین و کودکان کار و اصلاح و ساماندهی شبکه جمع آوری آب های سطحی، با  ۳۳ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.
فرماندار ورامین گفت: به منظور پیگیری موضوعات ستاد بازآفرینی شهرستان، کارگروهی تشکیل شده تا پروژه های اجرایی در شهرستان با هدف جلوگیری از همپوشانی و پیشگیری از جزیره ای عمل کردن دستگاه‌ها پیگیری شود.
وی افزود: به منظور دستیابی به اهداف ستاد بازآفرینی شهری لازم است تا با اطلاع رسانی صحیح، مردم را به مشارکت در این امر به ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده ترغیب کرد.
وی با اشاره به اختصاص اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: این اعتبارات به منظور اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی به مناطق مختلف اختصاص پیدا می‌کند و نباید از آن برای پرداخت حقوق و مزایای پرسنل استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.