به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ محسن فتاپور در این باره اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ پایگاه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در استان تهران مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۳۸۱ پایگاه به شکل دائم و بیش از یک هزار و ۴۰۰ پایگاه به شکل غیردائم به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۲ روستا در استان تهران تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: در طرح امسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ نیروی غربالگر در مراکز مستقر شده‌اند همچنین ۱۰۳ اپتومتریست‌های فعال، هفت پزشک و ۴۸ کارشناس ناظر نیز در این طرح حضور دارند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران با بیان اینکه تعداد کودکان معاینه شده در طرح غربالگری بینایی سال گذشته در استان تهران بیش از ۶۳۴ هزار کودک بوده‌اند، تصریح کرد: بعد از انجام غربالگری حدود ۹۷ هزار کودک مشکوک به بیماری‌های چشم شناسایی شدند که بعد از انجام معاینات تخصصی‌تر مشخص شد یک هزار و ۶۹۰ کودک مبتلا به بیماری‌های چشمی و یک هزار و ۶۱۷ کودک نیز مبتلا به تنبلی چشم (آمبلیوپی) هستند.

 برنامه غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال در استان تهران از اول آبان ماه آغاز شده است و والدین می توانند همراه کودکان خود با مراجعه به یکی از پایگاه های دائم یا غیر دائم غربالگری از سلامت چشم کودکان آگاه شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های ۷۷۵۱۰۰۶۷ و ۸۸۷۷۹۳۵۶ و ۸۸۷۸۷۱۹۸ و ۳۶۸۰۶۸۸۰ تماس حاصل کنید.

جهت دریافت لیست پایگاه های دائمی غربالگری بینایی استان تهران کلیک کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.