به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، ولی اله محمدی با اشاره به اینکه درگشت و پایش های ادواری از گود تخلیه نخاله در محدوده معادن شهرستان، کارشناسان این اداره متوجه بروز آلودگی فراوان محیط زیستی و انتشار ذرات در هوا از سوی این واحد شدند، افزود: این واحد با فعالیت غیر اصولی و پاکسازی نکردن معابر، موجب انتشار گرد و غبار در منطقه شده و همچنین به دلیل بی توجهی به اخطاریه های صادره به مرجع قضایی معرفی شد.
 وی افزود: پس از پیگیری حقوقی این اداره، متهم به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان قدس در ادامه گفت: این حکم با توجه به اتمام مراحل قانونی قطعی شده و لازم الاجراست.
وی با تشریح اینکه تخلیه نخاله های ساختمانی در مکان های غیر مجاز و در حاشیه شهرها نیز یکی از معضلات محیط زیستی غرب استان تهران محسوب می‌شود، افزود: با افزایش جمعیت،  گسترش ساخت و سازهای عمرانی، و نیز تخریب و مرمت بناهای عمرانی، میزان تولید نخاله های ساختمانی به شکل چشمگیری افزایش یافته است.
محمدی بیان داشت: به جا ماندن پسماندهای ساختمانی، معضلات زیادی را از جمله آلودگی های محیط زیستی و تولید ذرات گرد و غبار، بد منظره شدن فضای اطراف، بروز حادثه و مشکلات مشابه را در پی دارد.
وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده های معرفی شده به دادگاه تا زمان حصول نتیجه با جدیت پیگیری می‌شوند، خاطر نشان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق اجتماعی شهروندان، واحدهای آلاینده زیر ذره بین این اداره قرارداشته و در صورت عدم رعایت الزامات محیط زیستی و هرگونه اقدام علیه بهداشت عمومی، علاوه بر درج نام واحد در لیست صنایع آلاینده، مسئول مربوطه به مراجع قضایی معرفی می‌شود.
شهرستان قدس در غرب استان تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.