به گزارش خبرنگاران ایرنا مستقر در شهرستانهای استان تهران؛ شهرستان های ری، ورامین، دماوند، شمیرانات و پردیس در روز ۱۳ آبان ماه شاهد حضور دانش آموزان، شهروندان و مسئولان و سردادن شعار ضد استکباری «مرگ بر آمریکا» بودند.


۱۳ آبان‌ در شهرستان ری
دانش آموزان شهرستان ری در حالی که مسئولان و شهروندان این شهرستان آنها را همراهی می کردند، ‌شعار های ضد استگباری سر داده و بار دیگر با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.
«احمد اسماعیلی راد» سرپرست فرمانداری شهرستان ری، در مراسم راهپیمایی اظهار داشت: انقلاب ما با درایت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بارور شد و رزمندگان نیز با خون خود این انقلاب را پایدار نگاه داشتند.
وی امنیت کنونی کشور را حاصل جانفشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت:‌ دانش آموزان همان سربازان واقعی انقلاب هستند که قیام ۵۷ را به سرانجام رساندند و حال باید حافظ این امنیت و آرامش باشند.
سرپرست فرمانداری شهرستان ری عنوان کرد: حضور باشکوه دانش‌آموزان نشان خواهد داد که دشمنان آینده‌ای در کشور ما ندارند و بالندگی این قشر نوپا پرچم اسلام را به دست امام عصر(عج) خواهد رساند.


دانش آموزان ورامین فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند
هزاران نفر از دانش آموزان شهرستان ورامین با اجتماع در میدان امام حسین (ع)، همراه با اقشار مختلف جامعه و مسئولان شهرستان، برگ زرین دیگری در تاریخ سراسر افتخار این شهرستان رقم زدند.
مردم شهرستان ورامین که در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن پوش، از امام راحل دفاع کرده و در این راه خون خود را تقدیم نهال نوپای انقلاب کرده بودند، بار دیگر کفن بر تن کردند تا ایستادگی و عزت خود در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی را نشان داده و ثابت کنند که گذر زمان از میزان ارادت آنان به انقلاب نمی کاهد.
دانش آموزان مدارس شهرستان ورامین، در حالی که پلاکاردهایی حاوی شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هیهات من الذله»، «لبیک یا خامنه ای» و «لبیک یا حسین» در دست داشتند، در خیابان‌های منتهی به میدان امام (ره) اجتماع کرده و صحنه های با شکوهی از عشق و ارادت به نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.
در طول مسیر راهپیمایی، برنامه های فرهنگی همچون نقاشی همگانی، مسابقه دارت و تئاتر خیابانی با مضامین مبارزه با استکبار برپا شد.

انزجار دانش آموزان دماوند از سیاست های استکبار
دانش آموزان شرکت کننده در راهپیمایی بزرگداشت ۱۳ آبان شهر دماوند که از میدان امام خمینی (ره) تا گلزار شهدای گمنام این شهر برگزار شد، با حمل پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و دست نوشتههای با مضامین «خواب برگشت آمریکا به این کشور غیرقابل تعبیر است» و «هیهات من الذله» بر تداوم راه شهدای انقلاب به ویژه شهدای دانشجو و دانش آموز تاکید کردند.
حجت الاسلام «کاظم فتاح دماوندی»، امام جمعه دماوند در این مراسم منشا بسیاری از گرفتاری های بشر را در ظلم، استعمار و استکبار آمریکا جنایتکار دانست.
وی گفت:‌۲۲۲ سال از دوران حکومت آمریکا به ظلم و ستم بر کشورها گذشته و عامل کشتن ۸.۵ میلیون نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم بوده است.
فتاح دماوندی با اشاره به جنگ های متعدد در افغانستان، سوریه، عراق، یمن، ژاپن، ایران و دیگر کشورها، گفت: ۶۶سال از ظلم آمریکا علیه ایران می گذرد و همه اقشار جامعه آن ظلم ها را فراموش نکرده اند و امروز با هوشیاری، ایستادگی، مقاومت و همدلی و تعامل می توانیم کشور را از اهداف شوم آنان حفظ کنیم.
همچنین «مهرداد پورفتحی»  رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند نیز با اشاره به اهمیت این روز، اظهار داشت: ۱۳ آبان از اهمیت ویژه ای در تاریخ کشور برخوردار است و امروز وظیفه داریم تا دانش آموزان را با این روز آشنا کنیم و جنایت ها و اهداف شوم آمریکا را به آنان بشناسانیم.



استکبار ستیزی دانش آموزان پردیس 
دانش آموزان دختر و پسر این شهرستان با در دست داشتن پرچم ایران اسلامی و سردادن شعار «راه شهیدان ما، طریق عزت ماست»  حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهانیان اعلام کردند.
«عبدالعظیم رضایی» فرماندار این شهرستان نیز درباره این روز اظهار داشت: امروز علاوه بر دانش‌آموزان و دانشجویان تمام آحاد مردم در این راهپیمایی حضور پیدا کردند تا به جهانیان اعلام کنند که در مقابل ظلم و ستم ایستادگی می کنند و تسلیم سیاست‌های شوم و استکباری هیچ قدرتی به ویژه آمریکا نخواهند شد.

شعار مقاومت در شمیرانات طنین انداز شد
شهروندان بخش های شمیرانات (لواسانات و رودبارقصران) به همراه مسئولان دولتی، نظامی، انتظامی و روحانیون مسیری را با شعار «استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا» مسیر راهپیمایی را طی کردند.
«سیاوش شهریور»  فرماندار این شهرستان در این مراسم اظهار داشت: ما در تمام ادوار تاریخ نیازمند اراده مردم برای صیانت از تمامیت ارضی کشور، ارزش های انقلاب و هویت ایرانی اسلامی بوده و هستیم.
وی تأکید کرد: دانش آموزان باید در عرصه های فکری، آموزشی، تربیتی و مبارزه آماده دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و مسئولان نیز موظف هستند چنین فرزندان خردمند و شجاعی را برای کشور تربیت کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.