به گزارش ایرنا، عبدالرضا فولادوند روز یکشنبه در حاشیه گردهمایی بزرگ پنج هزار نوجوانان و جوانان عاشورایی استان تهران در حرم امام خمینی(ره) به خبرنگار ایرنا افزود: بودجه ساخت این فضاهای آموزشی از طریق خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تامین شده است.
وی با اشاره به اینکه فرسودگی فضاهای آموزشی از بزرگترین معضلات اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران محسوب می شود، عنوان کرد: طرح بازسازی چهار هزار و 800 کلاس درس که استاندار تهران آن را در اولویت قرار داده است باید به سرعت آغاز شود.
فولادوند یادآور شد: بازسازی مدارس برای سال تحصیلی 97 - 98 از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر هیچگونه مشکل سخت افزاری خاصی در مراکز آموزشی شهرستان های استان تهران وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 900 فضای آموزشی با 36 هزار کلاس درس در شهرستان های استان تهران وجود دارد، تصریح کرد: امسال 80 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی شهرستان های استان تهران اضافه می شود که در مجموع آمار دانش آموزان این بخش به یک میلیون و 10 هزار نفر می رسد.
فولادوند یاد آور شد: امسال 130 هزار کلاس اولی نیز در شهرستان های استان تهران جشن دانش آموزی را خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه 57 هزار نیروی فرهنگی موظف و غیر موظف در آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران فعالیت می کنند، عنوان کرد: هم اکنون این اداره کل 47 هزار نیروی فرهنگی رسمی دارد که با برنامه ریزی های انجام شده نباید در این بخش مدارس مشکل خاصی داشته باشند.
فولادوند در ادامه از تاسیس کانون فرهنگی امام خمینی(ره) در حرم مطهر امام راحل خبر داد و گفت: این کانون با هدف آشنایی نسل جوان کشور با بنیانگذار کبیر انقلاب در روز 13 آبان ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: کانون فرهنگی امام خمینی(ره) شامل سینما برای پخش فیلم هایی از امام (ره)، نمایشگاه عکس امام راحل از بدو تولد تا زمان رحلت و بخش های فرهنگی است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.