به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباسیانفر روز یکشنبه به مناسبت شصتمین سال تاسیس گروه صنعتی مینو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین خط تولید گروه صنعتی مینو در ۱۶ آبان ۱۳۳۸ آغاز شد و در ادامه چندین شرکت تولید مواد غذایی زیر بخش این مجموعه قرار گرفت.

وی ادامه داد: گروه صنعتی مینو از سال ۱۳۴۶ سهام آن وارد بورس شد و در حال حاضر این شرکت محصولات متنوعی در بخش مواد غذایی و محصولات دارویی تولید می کند.

مدیرعامل گروه صنعتی مینو تصریح کرد: ایالات متحده در دهه ۵۰ موفق شد اولین محصول پفک را در جهان تولید کند که پس از گذشت حدود ۴ سال این محصول توسط شرکت مینو در کشورمان تولید شد.

به گفته وی، از سال ۸۳ اقدامات مناسبی در زیرساخت های این مجموعه ایجاد شد که خرید خطوط جدید در بخش های مختلف و اجرایی کردن تولید محصولات متنوع دارویی از مهمترین فعالیت های این مجموعه بوده است.

عباسیانفر خاطرنشان کرد: سالانه این مجموعه ۲۰ میلیون یورو صادرات دارد که بیشتر این محصولات به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان و چندین کشور اروپایی همچون کشور کانادا می رود.

وی با بیان اینکه نوسانات ارزی و همچنین گرانی مواد اولیه مشکلاتی را برایمان ایجاد کرد گفت: ۷۰ درصد مواد اولیه داخلی و ۳۰ درصد خارجی است اما از سال گذشته در خرید برخی مواد اولیه با رشد ۲۷۰ درصدی مواجه شدیم و همچنین قوانین دست و پا گیر دولت در زمینه صادرات ما را دچار مشکل کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی مینو همچنین از خرید خط تولید پیتزا خبر داد و گفت: بزودی این خط وارد مدار تولید می شود و کارهای اجرایی و زیربنایی برای تولید انبوه پیتزا در حال انجام است.

به گفته وی، در حال حاضر گروه صنعتی مینو در تولید پفک نمکی، آدامس‌های بدون قند و همچنین در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.