محمد شریعتمداری روز شنبه در جمع خبرنگاران در کرج اظهارداشت: اکنون نهضت مهارت آموزی با پرچمداری رئیس جمهوری در کشور شکل گرفته و تلاش می شود تا پیکار با بی مهارتی را به جای پیکار با بی سوادی مستقر کنیم.
وی ادامه داد: به همین منظور شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای به ریاست دکتر روحانی امسال در کشور آغاز به کار می کند و شرایطی فراهم خواهد شد تا همه خروجی های مراکز آموزشی مانند آموزش و پرورش و آموزش عالی با مهارت افزایی همراه شود.
وی بیان داشت : در همه سطوح افرادی را از این مجموعه ها خارج می شوند علاوه بر دانش آکادمیک باید دارای مهارت قابل قبول برای حل مشکلات جامعه امروزی ایران به صورت کاربردی باشند.
شریعتمداری خاطر نشان کرد: امیدواریم به موضوع شرکت جوانان در مسابقات بین المللی مهارت بیشتر توجه کنیم و تلاش شود تا این هدف نیز در سال جاری و در آینده به صورت جدی تر دنبال شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: مهارت در کشور مهمترین رسالت است که باید به آن پرداخت و در این خصوص دولت به تنهایی نمی تواند امور را پیش ببرد.
وی اظهارداشت: در این خصوص پیشنهادی تقدیم شورای هماهنگی سران سه قوه کردیم تا با اختصاص 50 میلیون یورو منابع ارزی برای تجهیز فعالیت های بخش خصوصی در حوزه مهارت افزایی شرایطی را فراهم کنیم و ازهمه خیرین دعوت شده تا در این زمینه همکاری کنند.
شریعتمداری گفت: خیرین مهارت افزا در کشور اعلام آمادگی کنند تا حرکت مردمی شروع به کار نماید و خودشان در ایجاد مهارت برای جوانان ایفای نقش کنند،همانطور که بنای مدارس برای توسعه فعالیت های آموزش کشور اهمیت دارد و کار خیرین مدرسه ساز امروز از ارزش ها است، خیرین مهارت افزامی توانند به کار و اشتغال کمک شایانی کنند زیرا کار آنها ارزش معنوی و مادی فراوانی خواهد داشت.
وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در بحث معیشت کارگران امسال با حرکت سه جانبه گرایانه و تفاهم خوب بین کارفرمایان و کارگران درصدد پیشگیری از ایجاد فاصله بیشتر طبقاتی هستیم و دراین زمینه تعیین سبد معیشتی خانوار کارگران قدم مثبتی خواهد بود.
وی افزود: برای تکمیل این امر و رضایت بیشتر بین کارگران باید قدم های بیشتری برداریم که در قدم اول با استفاده از تعاونی های خود کارگران باید بتوانیم امسال، تعاونی ها را مکلف کنیم خدمات بیشتری به جامعه کارگران ارائه دهند.
شریعتمداری گفت: تامین کالاهای مورد نیاز کارگران با قیمت مناسب و اصلاح نظام دستمزدها از برنامه های کاری برای کمک به کارگران است.
وی تاکید کرد: براساس قوانین کارگران می توانستند در سهام کارخانجات سهیم شوند و امیدواریم طبق تجربیات درحوزه خصوصی سازی که در دهه های گذشته داشتیم این امکان در شورای عالی اقتصادی کشور به تصویب برسد تا بخشی از سهام دولتی در اختیار جامعه کارگری قرار بگیرد.
وی بیان داشت: کارگران با احساس مالکیتی که پیدا می کنند مشارکت بیشتری در تولید خواهند داشت و شاهد ارزش افزوده خواهیم بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز با حضور در مرکز تربیت مربیو پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای مستقر در کرج از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کرد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.